Angol kenyérpuding

Továbbra is az EU csatlakozást ünnepelve, íme egy hamisítatlan angol kaja, a kenyérpuding. Bejárjuk majd még a többi régi és új csatlakozó országot, ígérem.
Angol kenyérpuding
Nálunk ugyebár a puding porból készül és valamiféle kocsonyás dolog lesz. Nagyon sokáig el sem tudtam képzelni, hogy milyen lehet az igazi, amit az angolok neveznek pudingnak. A 13 éves Adrian Mole naplójából tudtam meg, hogy sós is létezik és azt kolbásszal fogyasztják. Ekkor tésztaszerűnek képzeltem. A megvilágosodásom Máltán következett be, mely sziget sokáig állt angol befolyás alatt. Egy cukrászdában ettem valami nagyon finomat, és ők azt nevezték bread pudingnak, azaz kenyérpudingnak. Sokáig kísérletezgettem, hogy elő tudjam állítani azt a csodát, de végül egy sokkal egyszerűbb változatnál kötöttem ki.
Íme:Hozzávalók: ¼ kg csokis kalács vagy kuglóf (ma már minden pékségben kapható), vagy ha flancolni akarsz, színes dobozokban árusított olasz kalácsot vegyél. Kell még: 2 tojás, 4 dl tej, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál kakaópor, 1 tábla étcsokoládé, dió, mogyoró, mandula és mazsola, ízlés szerinti mennyiségben.
Elkészítés: Egy tűzálló tálat kivajazunk, a kalácsot felkockázzuk olyan 5 centis darabokra. A tojást, tejet, kakaót és cukrot jó alaposan összekeverjük egy másik edényben. A csokit és magvakat széttördeljük. A magvak törésére kifejlesztett módszerem a következő: egy zacskóba teszem őket és egyenletesen elosztom, majd egy szilárd felületre fektetve jó alaposan elagyabugyálom őket a húsklopfolóval. Biztos, hogy nem maradnak egyben. Már csak a rétegezés marad hátra: egy sor kalács, egy sor csoki és mag, egy locsolás az öntettel, mindaddig, amíg el nem fogynak a hozzávalók. Az öntetnek kell legfelülre kerülnie, hogy szépen lecsurogva átitassa a kalácsot. A szépen elrendezett halom mehet a sütőbe, közepes hőfokon körülbelül fél órát kell sütni. Forrón egészen olvadós, ragadós csoda lesz, de hidegen, amikor kicsit összetöpped, akkor is finom.

Nincsenek megjegyzések: