Csajos este

Jöttek a csajok dumálni és borozni. Én pedig igazi biztonsági játékosként a látványos, de könnyedén megvalósítható eredmény reményében a leveles tésztához nyúltam. Az a legjobb az egészben, hogy pillanatok alatt megvan, mégis bezsebelhetek néhány dícsérő pillantást. Ezek az ízek pedig kitűnően csúsztak a Tokaj Nobilis szőlőbirtok által készített 2004-es, illatos Tokaji Furminthoz.
Hagytam kiolvadni egy fél kilós, fagyasztott leveles tészta csomagot. A lisztes konyhapulton úgy 3 miliméter vastagra nyújtottam, majd 5x5 centisre felkockáztam a tésztát. A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tésztakockákra felcsíkozott sonkát, felkarikázott póréhagymát és kék penészes sajtot, vagyis gorgonzolát morzsoltam. Néhány csöpp olíva olajjal is meglocsoltam, de különben sem lett volna száraz. A tepsire rakosgatott kockákat betoltam a sütőbe és amikor, úgy negyed óra múltán megduzzadtak, megpirultak, kiszedtem és megeszegettük. Hozzá készítettem mentás joghurttal leöntött reszelt sárgarépát, ami annyira egyszerű, hogy alig merem salátának nevezni, ám igencsak üdítő íze van.

Nincsenek megjegyzések: