Currys zöldségek

Úgy egy hónapnyi gyűjtögető életmód után, tegnap döntöttem úgy, hogy végre sikerült mindent összegyűjtenem, ami egy jó curry-hez szükséges. Nekiláttam a recept keresésnek, végignyálaztam az Everyday Asiant, a két indiai szakácskönyvemet, jó néhány internetes oldalt, de valahogy nem sikerült felkutatnom a tuti receptet. Inkább improvizáltam.
Egy csokor újhagymát, négy fokhagymát felaprítottam. 6 répát és 3 krumplit nagyobb darabokra vágtam, miután megpucoltam őket. Ezen kívül még kibontottam egy csicseriborsó konzervet.
Egy lábasba szórtam a fekete mustármagot, amiről azt olvastam, hogy meg kell "pattogtatni" az elején. Nos, ez annyira pattogott, hogy az egész tűzhelyet beterítette. Ekkor gyorsan löttyintettem rá olíva olajat, rászórtam a hagymát, fokhagymát, megsóztam. Kicsit pirítottam a hagymát, majd hozzáadtam a krumplit és répát is. Amikor már átforrósodtak a zöldségek, felöntöttem egy kevés vízzel és beleszórtam 2 kiskanál curry port.
Amikor a zöldségek megpuhultak, akkor adtam hozzá a leöblítetett csicseri borsót, mert az már eleve puha volt. Összeforraltam az egészet és már ehettük is. Ennyi hozzávalóból két jó nagy adag lett, de mivel csak zöldségek és némi csípős szósz került a tányérra, el is fogyott.
A curry porok közül csípős madrasit sikerült vennem, de érdekes módon viszonylag gyorsan elveszítette a csípősségét, ahogy egy kicsit tovább főztem. Az íz és a lakást beterítő szag viszont egészen "olyan" lett. Ha lehunytam a szemem, még az a párás meleg is megcsapott, amit akkor éreztem, amikor Madrasban kiléptem a repülőből. Aztán meg a vasútállomáson, a földre terített Financial Times lapokon aludtam vagy két órát, miközben állítólag néhány patkány futkározott tisztes távolban tőlünk. De ez már egy másik történet...
Utóirat: A curry láz hirtelen végigsöpört a magyar gasztroblog szférán, mint valami titokzatos szekta mormogó sugallata, úgy kerültek fel egymástól függetlenül egyre-másra ezek az illatos, fűszeres kaják a virtuális térbe. Hogy kikre bukkantam hirtelen? Marmalade halat ízesített curryvel, Kicsi Vú bioköles mellé tálalta, Lila Füge oldaláról most éppen eltűnt az indiai ebéd, de reméljük még visszateszi. Bizonyára még többen is vagyunk, ez csak egy röpke látlelet.

Nincsenek megjegyzések: