Első fecske


Illatos a levegő, bársonyos a napsugár, mindjárt itt a nyár. Már kémlelem az eget, keresve a fecskerajokat. Ráadásul a még karácsonyra kapott Nigella könyv legalább 20 oldalon keresztül értekezik a jeges ízbombákról, január közepén pedig sikerült szert tennem a fagyigép névvel illetett csodamasinára is. Meg aztán Chili&Vanilia is ebbe az irányba terelgette olvasóit. Ilyen előzmények után egy percig sem halogathattam tovább az első fagyi elkészítését.
Amikor anno leírtam a Nagyi receptjét ezek a gondolatok jártak a fejemben: "Az első saját készítésű fagyi legalább olyan jelentőségű, mint megszerezni az autóvezetői engedélyt. A felnőtt háziasszonnyá válás mérföldkövének is tekinthetjük. Amíg az ember mások (vagy éppen boltban vásárolt) fagyiját eszi, még gasztronómiai gyerek. Amikor sajátját kínálja, hirtelen szakács-felnőtté válik."


Fagyi
Mi kell hozzá? 8 tojás sárgája, 1 liter tej, 2 dl tejszín, 8 evőkanálnyi cukor, 2 evőkanálnyi pudingpor, sok-sok vanília.
Hogyan készül? Amíg a tej felforrt, kikevertem a tojások sárgáját a cukorral. Hozzáadtam a pudingport és a vaníliarúd kikapart magjait. A tojásos kevercset egy merőkanálnyi tejjel lazítottam és lassan belecsorgattam a tejbe. Egy habverővel sűrűsödésig kevertem, jó kis karizom erősítő gyakorlat.
A tojásos krémalapot ezután lehűtöttem, majd óvatosan beleforgattam a habbá vert tejszínhabot. Fagyigében hűtöttem megfelelő állagúra, de persze egyszerűen bedobható a fagyasztóba is.
A fel nem használt fehérjéből, 20 deka őrölt dió és 4 evőkanál cukor hozzáadásával habcsók-háromszögeket sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: