Nyár

A nyarat ezennel hivatalosan is megkezdettnek nyilvánítom. A sokasodó előjelek között feltűnt, hogy egy hét alatt két kerti sütögetésen (un. grillpartyn) is részt vettünk, ugyanezen hét alatt szőrén-szálán eltűnt egy Mozart kuglisnak álcázott jégkrém fantázia a mélyhűtőből és a muskátlik is megjelentek a teraszon. Sőt apró, egy balkonládára szorítkozó konyhakertem is benépsült: menta és bazsalikom a nyertes, akik az eddigi évek kísérleteit túlélni látszanak.
Egy ilyen tikkasztó napon pedig csak egyetlen dolog jöhetett szóba:
Grillezett zöldségek bulgurral és cacikivel
Az történt tehát, hogy az itthon található zöldségeket, cukkínit, répát és póréhagymát nagyobb hasábokra vagdostam. Egy tepsibe szórtam sóval és borssal, olívaolajjal megöntöztem, majd 200 fokon háromnegyed órát sütöttem.
Volt itthon egy uborka is, amit nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem, lecsurgattam a felesleges levét, ici-picit megsóztam. Egy használaton kívüli pelusban némi natúr joghurtot is lecsepegtettem, hogy krémesebb legyen és SJ szavaival élve két "duci" gerezd fokhagymát is belereszeltem.
A bulgurral volt a legegyszerűbb dolgom: forró vízzel felöntöttem és lefedtem fél órára, aztán megsóztam és végül mindent illatos zöld ködbe borított a menta...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nyári kerti partihoz tökéletes lehet az egyesével csomagolt fagylaltgombóc: http://1gomboc.hu/