Tejfölben sült csirkemell

A csirkemell igencsak száraz étek lehet, ha az ember lánya nem a megfelelő bánásmódban részesíti. A fokhagymás, tárkonyos tejföl és az alá pakolt zöldségek kellő mértékben orvosolják ezt a problémát és még a szükséges ízgazdagságot is biztosítják.
Mi kell hozzá? Személyenként legalább fél csirkemell filé, 1 evőkanál tejföl, tárkony és fokhagyma, só és bors, alá pedig cukkíni, "főző"hagyma, krumpli.
Hogyan készül? A zöldségeket nagyobb darabokra vágtam és egy fedéllel is rendelkező tűzálló tál aljába szórtam. Megsóztam és borsoztam. A melleket egyben hagytam, hogy még finomabb, puhább legyen a végeredmény. A fokhagymát jól összevagdostam és a tárkonnyal, sóval ízesítettet tejföllel együtt megkentem vele a csirkemelleket.
Másfél órán keresztül sütöttem lefedve a 180 fokos sütőben. Ez talán túl soknak tűnik, de a végeredmény magáért beszélt. Krumplipürével tálaltam.

A borospincéből: Taschner-féle 2006-os Kékfrankos rosé Sopronból jó alapot szolgáltatot a semleges csirkéhez, az illatos tárkonyhoz és a zamatos fokhagymához. Ez a rozé ugyanis egy kicsit vérszegény, szinte íztelen, igazi ivóbor. Nem hozza a szokásos málnás, konyakmeggyes jegyeket, alaposan behűtve inkább csak üdítő jellege érződik. Egy meleg, a nyár ígéretét magában hordozó hétköznap estére azonban tökéletes választás.

A cicaasztalra, a 8 hónaposnak: Levágtam egy darabka csirkemellett, egy nagyobbacska krumplit megpucoltam és még egy 5 centis cukkíni darabot is a vízbe dobtam, majd az egészet háromnegyed órán keresztül főztem, turmixoltam. A gyermek pedig örömmel falta.

Nincsenek megjegyzések: