Ötletek lakásavatóra

Kedves olvasóm szegezte nekem azt a kérdést, hogy mit készítenék lakásavatóra. Nos, lakásavatót ugyan nem tartottunk, de számos bulit igen. Amit készíteni szoktam, az sokféle saláta, egy nagy halom felvágott, sajt és kenyér. Semmiképpen sem készítek szendvicseket, mindenki pakolja tele a tányérját saját ízlésének megfelelően, én pedig ezzel rengeteg időt spórolok. Amit aztán a salátákkal való pepecselésre fordíthatok.

Kedvenceimet már felsoroltam: zellerből, sárgarépából és jégsalátából, elég télies ez a menü. Nyáron jöhet a mozarella-paradicsom-bazsalikom. Padlizsánkrém - egyszerű sült padlizsán picinyke majonézzel habosra keverve. A sült paprikát is sokan szeretik olajjal és fokhagymával meghintve. Körözött - pillanatok alatt fogy el.

A többféle sonka, szalámi és a korábban megvenni nem merészelt sajtok pedig mindenféle erőlködés nélkül egészen trendivé varázsolhatják a büféasztalt. A sajtok mellé csempészhetünk néhány szem szőlőt és néhány gerezd diót, máris megalapoztuk a borozgatást is.

Ha mindeképpen sütni-főzni szeretnél, lehet miniatűr húsgombócokat gyártani, azok hidegen is ehetők. Vagy az egyben sült, hidegen szeletelt csirkemell is jó lesz.

A levelestésztába tekert ilyen olyan csudák is sikert szoktak aratni, mondjuk gorgonzola és pórészeletek, feta és szárított paradicsom mentával, sonkakockák ananásszal, tonhal kapribogyóval.

Ja és a legfontosabb tanács: többet készíts, mint amennyit gondolnál hogy elfogy. Én ugyanis többször maradtam majdnem szégyenben, a későn érkező vendégek előtt, ilyenkor ugyanis valahogy mindenki sokkal többet eszik, mint otthon tenné. Hiszen minden finomságot kötelező megkóstolni. A végeredményről pedig kéretik beszámolni.

A linkgaléria szerkesztését nekem is úgy mutatták meg, e-mailben tudnám elküldeni.

Nincsenek megjegyzések: