Fehér menü

Bár még nem borítja hó a tájat, a szombati ebédünket mégis a fehér uralta. És kifejezetten harmonikus, amolyan bézs ízek keveredtek a tányérra.

Zelleres burgonyaleves

Kifejezetten szeretem a krémleveseket, olyan elegáns felhangja van az egésznek, az ízek meg így pürésítve sokkal lágyabbak.

Mi kell hozzá? 50 dkg krumpli, 1 közepes zeller, 1 liter erőleves, 2 evőkanál tejföl, fél csirkemell, kevés olaj, só, bors, szerecsendió.

Hogyan készül? A megtisztított krumplit és zellert az erőlevesben puhára főztem, turmixoltam, majd tejföllel és még némi vízzel selymesre kavartam. A csirkemellett apróra kockáztam és olajon pirosra sütöttem. Ezekkel a kockákkal dúsítottam végül a levest.

Tonhal zöldcitromos tésztával

Mi kell hozzá? Tonhal filé, vaj, 30 dkg bavettine fantázianevű tészta, 2 dl tejszín, 1 zöldcitrom leve és héjja, 2-3 darab aszalt paradicsom, 10-15 szem olajbogyó, só, bors.

Hogyan készül? A tésztát forró vízben kifőztem. A tonhalat vastagabb szeletekre vágtam. A cél az, hogy kívül jól megsüljön, de belül még puha legyen. Ezt most maradéktalanul nem sikerült megvalósítani, de azért általában sikerül. A halat tehát vajban sütöttem, mert az egészen különleges plusz ízt ad az ételnek.

A tésztamártással sem dolgoztam túl sokat, pusztán apróra daraboltam a megfelelő hozzávalókat és összeforraltam a hozzávalókat. A citrom jellegzetes íze szerintem nem igényel további fűszerezést, esetleg egy kis sózást.

Végül az egész hóbelevanciát a tányérra rendezgettem és a zöldcitrom reszelt héjjával dekoráltam.

A fenti ebéd nagyjából 40 perc alatt készült el, hárman laktunk belőle jól, plusz a ded. És végre egészen elégedett voltam a kerálmányommal, ami nálam azért nagy szó.

Nincsenek megjegyzések: