Citromkrémes kosárkák

Melange csokoládés ötleteket felvillantó játékán egy csokoládékosárkákat tartalmazó csomagot kértem. Sokféle ötletem támadt, mivel lehetne megtölteni ezeket a törékeny gyönyörűségeket.

Megpróbálkoztam a rózsavizes, málnaszörpös habbal, de nem lett olyan szépséges, mint amilyenre számítottam. Az egyszerűen nagyszerű, olvasztott keserűcsokival kikevert tejszínhab, illetve a szintén tejszínhab alapú karamellkrém viszont fantasztikus ízeket rejtett.

De végül a citromhab savanykássága esett mélységes szerelembe a csokoládé kesernyésségével. A vékony, roppanó csokoládékosár és a felhőszerűen illanékony hab tökéletes így együtt.

Citromhab 6 csokoládékosárhoz

Mi kell hozzá? 1 citrom leve, 2 tojás sárgája, 2 +1 evőkanál cukor, 1 dl tejszín.

Hogyan készül? A tojások sárgáját 2 evőkanálnyi cukorral habosra kevertem, lassan belecsorgattam a citrom levét, majd gőzfürdő felett sűrűsödésig főztem. Közben persze intenzíven használtam a habverőt, ki ne csapódjon a tojás. A tojáskrém állaga hasonlít a pudingéra, de sohasem lesz kocsonyás, inkább folyékony marad.

A tejszínt 1 evőkanál cukorral kemény habbá vertem, majd finom mozdulatokkal beleforgattam a sárga krémet. Végül a jól behűtött krémet beletöltöttem a kosarakba.

Nincsenek megjegyzések: