Egy francia könyv

Chocolate&Zucchini könyvét annak ellenére rendeltem meg erre rendszeresített szállítmányozó barátnőmtől, hogy nem tartozom blogjának elvakult rajongói közé. De mindennek ellenére: Vive la France! Imádok ugyanis mindent, aminek aprócska köze van Franciahonhoz. És ugyebár Clotilde, a blog szerzője a párizsi piacokon bolyong jóféle hozzávalók után kutatva. (A könyv azonban szerencsére angol nyelvű.)

Szóval, tanárnő kérem, én készültem. Igyekeztem. Mégsem tudom szívből szeretni ezt a könyvet. Olyan semmilyen. Képek, amelyekre jobb pillanataimban talán én is képes lennék. Receptek, amelyek egy kezdő francia-rajongót talán izgalomba hoznának. De egy olyasvalakit, akinek az apja már jó 20 évvel ezelőtt is repülővel hordta haza a La Vache qui rit sajtot meg a kacsamájpástétomot?

Oké, oké, találtam én is érdekes dolgokat. Sőt, kipróbálandó recepteket is. Valamit kezdenem kellett a hűtőben várakozó maradék sült pisztránggal, így rávetettem magam a Mousseline receptjére. Ez elméletileg egy könnyed halhab, amelyből nekem egy könnnyed halkence sikeredett.

Mousseline a lá Clotilde et moi (azaz Klotild és az én módszerem szerint készült halhab)

Mi kell hozzá? 1 filézett, sült pisztráng (körülbelül 40 deka), 1 sült, pürésített padlizsán, 2 tojás fehérje, só.

Hogyan készül? A sütőt 180 fokra előmelegítettem, egy felfújt formát sütőpapírral kibéleltem. Az összes hozzávalót botmixerrel pürésítettem, elvegyítettem, majd a formában 35-40 perc alatt megsütöttem.

Elvileg kiborítva szépen mutatna a tányéron, de nekem csak kenyérre kenve működött a dolog. Sebaj, tovább olvasgatok és próbálkozok.

Nincsenek megjegyzések: