Alkotok

Számomra a hétköznap sem jelenti azt, hogy beérem az egyszerű ételekkel. Illetve, ha van egy kis plusz erőforrásom, rögtön azon kezdek el gondolkodni, hogy mi finomat tudnék kihozni a fellelhető alapanyagokból. Ez az ebéd tipikusan a mélyhűtő mélyén való szemlélődés eredményeképpen született. Valójában szupergyorsan, úgy húsz perc alatt el is készült. Egyetlen szépséghibája, hogy rengeteg edényt kosztoltam hozzá össze, így a mosogatás tovább tartott mint az alkotás maga.

Ropogós halfalatok, savanykás zöldbabbal

Mi kell egy kétszemélyes adaghoz? 2 nagyobbacska tőkehal filé, liszt, 1 tojás fehérje, 2 evőkanál reszelt parmezán, 15 deka tészta, 30 deka zöldbab, 2 deci tejszín, 3 evőkanál citromlé, 5-6 mentalevél, fél kiskanálnyi reszelt gyömbér, só.

Hogyan készül? A halat szárazra törölgettem, falatnyi darabokra vágtam, sóztam, lisztbe hempergettem. A tojásfehérjét lazán felvertem, belekevertem a parmezánt és ebbe forgattam a halfalatkákat. Forró olajban szép pirosra sütöttem, majd papírtörlőn leitttam a felesleges vizet.

A zöldbabot és a tésztát egyaránt megfőztem. A mártáshoz éppen hogy csak összemelengettem a tejszínt, a citromlét, az apróra tépkedett mentát és a gyömbért. Ezzel meglocsoltam a zöldbabot, majd minden hozzávalót egy tányérra halmoztam. Még csak kés sem kell hozzá, elég egyetlen villa és a törekvés, hogy minden finomságból kerüljön minden falatra.

Nincsenek megjegyzések: