Frankfurti kaland

Talán hihetetlen, de én a Vágó-féle milliomos műsorban hallottam életemben először erről a bizonyos frankfurti levesről. Csak néztem, hogy "jé, kelkáposzta?". Szóval még engem is érhetnek meglepetések* konyhai témákban. Ráadásul, akiket meginterjúvoltam, mind tudták, hogy miről van szó. És kifejezetten jól sikerült, annak ellenére, hogy a virsli amúgy nem túl gyakori vendég a frizsimben.

Frankfurti leves

Mi kell hozzá? 2 nagyobbacska krumpli, 1 termetes répa, 1 hagyma, 4 fokhagyma, fél fej kelkáposzta, 4 virsli, 10 deka szalonna, só, bors, köménymag, 1 evőkanál liszt, 1 kiskanál pirospaprika.

Hogyan készül? A zöldségeket falatnyi darabokra vagdostam, mindet bepakoltam egy nagyobb lábas vízbe, jól megfűszereztem és addig főztem, amíg minden puha nem lett.

Ehhez a leveshez elméletileg rántást/habarást kellett volna készíteni. Na, ez tényleg nem az én asztalom, de megpróbáltam a szalonna kiolvasztott zsírján megpirítani a lisztet, paprikát és felönteni vízzel. Elég csomós lett, hogy mit ne mondjak. Azt hiszem a továbbiakban maradok anya módszerénél, kevés vízben csomómentesre keverve a lisztet, egyszerűen belezuttyantani a levesbe.

A virslikarikák pedig csak a legvégén kerültek bele, hogy ne főljenek szét. Lehetett volna bele tejfölt is tenni, ha nem felejtem el. De ennyi ügyetlenkedés után is elfogyott az utolsó falásig.

* A másik meglepetés ma ért, amikor az új, halas műsort csak pislogva figyeltem, ahogy a (Who the f*** is) Hargitai Bea nyuszilány milyen profi, háromfogásos vacsorát rittyentett, hozzá illő borokkal... Parmezános, aszalt paradicsomos rukkola-saláta, sült kacsa és mascarpone mousse. Ez a csaj állítólag még soha életében nem főzött.

Nincsenek megjegyzések: