Fruzsina napján

Vajon milyen lehet, ha valakinek az év első napja a névnapja? Eszébe jut egyáltalán valakinek az émelygős, ködös fejjel kóválygós napon? De cserébe a neve napján egy bécsi koncerttel ünnepelhet és ehet korhely levest meg lencsét, sokat.


Korhely leves

A másnapok átvészelése nem csak mértéktelen piálás után okoz nehézségeket. Egy kiadós (nagyon kiadós) vacsora is okozhat álmatlan éjszakát és reggeli gondokat a gyomor táján. A citromos kávéhoz valahogy nem fűlik a fogam, pedig állítólag hatásos. Szerencsére az „évszázados” tapasztalat a segítségemre van ebben az esetben is. Apukám egyetemi éveiből hagyományozódott rám ez a leves, amely savanyú, tele van C vitaminnal és lenyugtatja a legháborgóbb emésztőszerveket is.

Mi kell hozzá? negyed kg reszelt savanyú káposzta, 1 kis fej hagyma, 10 dkg lángolt (puha, de nem nyers) kolbász, fél kiskanál őrölt pirospaprika, evőkanál olaj, 2 dl paradicsomlé.

Hogyan készül? A hagymát apró darabokra vágtam, kevés olajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a paradicsomlevet, a káposztát. Megszórtam paprikával és lefedve pároltam. A kolbászt, amit szintén jó belefőzni, ezúttal kihagytam, a főételhez tartogattam. Sózni általában nem kell, mert a káposzta önmagában is sós.

15 perc főzés elég neki, amíg a káposzta egy kicsit megpuhul és kellemesen összeállnak az ízek. Tálalásnál tehetünk bele tejfölt vagy csípős paprikát is.


Lencse főzelék sült kolbásszal

A lángolt kolbászt, úgy ahogy van, egyszerűen betoltam a sütőbe és átforrósítottam, kicsit megpirítottam. A lencsefőzelék készítését sem bonyolítottam túlzottan.

Mi kell hozzá? 20 dkg lencse, só, 1 evőkanál liszt, babérlevél.

Hogyan készül? A lencsét babérlevéllel ízesített, bő vízben puhára főztem, leszűrtem. A babérlevelet kidobtam. Visszapateroltam a lábasba, felöntöttem a liszttel elkevert 2-3 deci vízzel és sűrűre főztem.

Nincsenek megjegyzések: