Gyömbéres, zabpelyhes keksz

Néha minden előzmény nélkül rámtör a süthetnék. Ezúttal a neten fellelhető zabpelyhes kekszek ötleteit integráltam a saját változatomba.

Mi kell hozzá? 25 deka zabpehely, 5 deka mandula, 10 deka liszt, 1 kiskanál sütőpor, 15 deka vaj, 10 deka cukor, 1 tojás, 1 dl narancslé, 2 kiskanálnyi reszelt gyömbér.

Hogyan készül? A zabpelyhet meg a mandulát ledaráltam, amolyan morzsás állagúra. Összekevertem a liszttel és a sütőporral is. A puha vajat a cukorral kevertem habosra, hozzáadtam a tojást, majd beledolgoztam a lisztes keveréket is. A narancslével puhítottam a tésztát, a gyömbérrel pedig finom illatot adtam neki.

A sütőpapírra pakolt tésztahalmok az előmelegített sütőben 12-15 perc alatt meg is sülnek. Melegen még puha a keksz, de aztán jó ropogós lesz.

Kriszta barátnőmtől pedig kaptam egy csinos üvegnyi narancslekvárt. Ennek kesernyés íze tökéletesen passzolt az édes és illatos gyömbéres kekszhez. Már kezdtem Angliában érezni magam. Ekkor még az is eszembe jutott, hogy egyszer Jamie O. valami réteges desszertet csinált, úgyhogy vettem bolti, kész vaníliás pudingot és ezzel még nyakon öntöttem a lekváros kekszemet. Bár iszonyatosan hangzik, egyszerűen mennyien finom volt a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések: