Menü, ami szülést indít

Jó, jó, nem biztos, hogy mindenkinél beválik, de nálam nagyon megmozgatta a babát ez a két fűszeres, csípős kreáció, amit már napok óta tervezgettem magamnak. Aztán hétfőn csak úgy a magam kedvére meg is főztem.

Igaz, ami igaz, az előző bejegyzésben felvetett a süti vonalat sem hanyagoltam el teljesen, mert ebéd után egy hatalmasat sétáltam az esőben ázó városban és egy régimódi cukrászdában, kicsi asztalnál kucorogva mennyei krémest falatoztam.

Lett is eredménye! Kedd hajnalra megszületett Tamás fiunk. Most itthon várjuk a legnagyobb boldogság közepette a nagyszülőktől és nagynénitől érkező ellátmányokat. És csak csendben jegyzem meg, hogy már ma sem bírtam ki és főztem egy jó kis brokkolis, sonkás, tejszínes tésztát.

A titkos menü részletei pedig:

Csípős leves

Mi került bele? 20 deka csiperke gomba, 10 deka spenótlevél, 5 centinyi póréhagyma, 2 dl kókusztej, 2 evőkanál rizs, 1 kiskanál chilipehely, fél kiskanál mustármag, olaj, só.

Hogyan készült? A zöldségeket felaprítottam, kevés olajon megpároltam. Hozzáadtam a rizst. Felöntöttem egy liternyi vízzel, kókusztejjel és alaposan befűszereztem. Amikor minden megpuhult, alaposan belakmároztam belőle.

Joghurtban sült csirke sárga rizzsel

Mi került bele? 2 csirkecomb, 2 deci joghurt, garam masala fűszerkeverék. A rizshez: 5 centinyi póréhagyma, 1 marék mazsola, 20 deka rizs, 1 kiskanál kurkuma, só.

Hogyan készült? A csirke bőrét bevagdostam, a joghurtot kikevertem a fűszerrel és egy éjszakára hagytam pácolódni a húst. Másnap betoltam a sütőbe és egy órán keresztül rotyogtattam, míg szinte leolvadt a csontról.

A rizshez felkarikáztam a hagymát, kevés olajon előpároltam, hozzáadtam a rizst, amit szintén átpírítottam. Beleszórtam a mazsolát és a fűszert, majd felöntöttem 5 deci vízzel, fedő alatt, lassú tűzön pároltam puhára.

És természetesen ebből is alaposan jóllaktam.

Nincsenek megjegyzések: