SegítSüti akció indul!



Ez a bejegyzés a SegítSüti akció keretében kerül a naplómba. Nemisbéka felhívására ma huszonöten tesszük közzé ezt a felhívást egy-egy sütirecept kíséretében.

A sütimre licitálni lehet, 1000 forint a kezdő tét. Aki április 2-án éjfélig a legtöbbet ígéri itt, a megjegyzések között, az megkóstolhatja ezt a mennyei mandulás finomságot. Ugyanis ígérem, hogy az illetőnek személyesen vagy postán eljuttatom a frissen sütött adagot!

A befolyó összegből a Lea Anyaotthont támogatjuk. Az akcióról részletesebben itt olvashattok.
A licit aktuális állása nálam 6000 forint,
a jelenlegi nyertes pedig Kriszta!
Köszönöm!

A sütim egyébként egy olasz származású különlegesség, tejekávéba mártogatva a legfinomabb, de teához, kakaóhoz is ideális. Kemény és ropogós, de ettől nem kell megijedni, egy idő után visszapuhul, viszont cserébe jó sokáig eláll. Azok számára, akik maguknak szeretnék megsütni, természetesen itt az egyáltalán nem titkos recept:

Mandulás ropogós

Mi kell a kb. 30 sütihez elegendő adagba? 200 g darált mandula, 150 g porcukor, 2 tojás fehérje, 50 g liszt, 1/2 kiskanál sütőpor, 1 evőkanál mandula aroma + porcukor a hengergetéshez.

Hogyan készül? A tojás fehérjét habbá vertem, majd lassan hozzáadtam a porcukrot, hogy fényes massza legyen belőle. A lisztet, sütőport és a finomra darált mandulát összeforgattam, majd beledolgoztam a tojásos masszát és a mandula aromát.

Kiskanálnyi gömböcöket gyúrtam belőle és mindegyiket porcukorba hengergettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam és 170 fokos sütőben sütöttem. Nagyjából 15 perc elég neki, de érdemes lesben állni, hogy meg ne égjen. Amúgy is csuda jópofa, ahogy a kis golyók egyre csak nőnek és repedeznek.

A megsült finomságot hagytam teljesen kihűlni, mielőtt dobozba tettem.


13 megjegyzés:

anyahajó írta...

Ha nem tévedek, akkor ez az a süti, amit a múltkor hoztál hozzánk - és akkor nagyon finom! :)

Ági, aki főz írta...

Hasonló, hasonló, annak a továbbfejlesztett változata. Még több mandulával.

Névtelen írta...

Szia Ági,
az indító licitem 3000 Ft!
Rózsaszín Párduc

Ági, aki főz írta...

Húha, köszönöm!

VOKinga írta...

Még sosem próbáltam, de látom, hogy a kedvencem lenne.
Mondjuk 3500-ért?

Ági, aki főz írta...

Meglátjuk, meglátjuk, remélem ízleni fog!

Névtelen írta...

nem hagyom annyiban, 4000 Ft!
Rózsaszín Párduc

Ági, aki főz írta...

Megint csak köszi!

VOKinga írta...

És akkor én mivel növesszem a fenekem?
4250

odibaby írta...

5000

dalia írta...

5500

Unknown írta...

Szia Ági! Nem igazán ismerem a szabályokat, de 6000 ft-ot ajánlanék :) Kriszta

dalia írta...

Elaludtam...
Gratulálok a nyertesnek!