Sütőtökös polentapuding

A sütőtök számomra azokat a szeletkéket jelenti, amelyeket még a Nagyi sütött, kicsit feketedő szélekkel, mézédesre, mennyeien puhára. Számomra már a sütőtökös rétes is túlzóan bátor kalandozásnak tűnt, nem is igazán szerettem.

Mostanában viszont szembesülnöm kell azzal, hogy egy csomó blogger számára teljesen természetes a sütőtök sós ételekbe való belekeverése. Vettem hát egy nagy levegőt és kedvenc polentapudingomba kevertem egy kis sütőtököt, próbaként. Az eredmény megfelelt a várakozásaimnak, bár a felhasznált fűszerek miatt kicsit édeskés, mézeskalácsos lett. Egy narancsos kacsa mellé például kiváló kísérő lenne, viszont az általam hozzá álmodott gombás ragu nem váltotta be reményeimet, ezért azt még csiszolgatom, mielőtt írnék róla.

Sütőtökös polentapuding

Mi kell 4 tálka megtöltéséhez? 15 deka puhára sült sütőtök, 10 deka polenta, (én a gyorsan megfövő, bio változatot használom), 2 deci tej, 1 tojás, só, bors, fahéj, csillagánizs, vaj.

Hogyan készült? A süthető tálkákat kivajaztam. A sütőtököt villával összetörtem. Az összes hozzávalót alaposan elkevertem, beleöntöttem a tálkákba, de nem töltöttem teljesen tele, mert a keverék megduzzad. Egy tepsibe forró vizet töltöttem, ebbe állítottam a sütőformákat és 45 percre betoltam a 180 fokos sütőbe. A puding, ha átsült, ki lehet fordítani a formából.

Nincsenek megjegyzések: