Tészta sáfrányos mártásban

Időről időre megragadja a fantáziámat egy kép, egy ötlet, ami aztán addig nem hagy nyugodni, amíg meg nem valósítom. Ezzel a gyönyörűségesen sárga tésztamártással is így jártam. Nem is csalódtam benne, cseppet sem szokványos.

Tészta sáfrányos mártással

Mi kell 2 adaghoz? 25-30 deka spagetti, 2 deci fehérbor, 2 deci tejszín, 1 kiskanál sáfrány, 1 kiskanál reszelt citromhéj, 1 doboz koktélrák, só.

Hogyan készül? A bort felforraltam, beleszórtam a sáfrányt és egy kicsit együtt főztem, hogy a bor ereje elpárologjon, a sáfrány színe pedig előbújjon. A többi hozzávalóval már csak összemelengettem, forralni egyáltalán nem szükséges. Kivéve persze a tésztát, ami kifőtt állapotában került a mártás alá.

A borospincéből ezúttal egy 2007-es Lisicza Pécsi Cirfandli került elő. A Lisicza pincészettel a nyáron sok jó tapasztalatunk volt, de ez a boruk most nem varázsolt el különösebben, bár még így sem szívesen főzném el az egész palackkal.

Az ötlet forrása: a Delicious magazin 2008 augusztusi száma.

Nincsenek megjegyzések: