Töltött paprika

Találós kérdés. Mit eszik az a nagyon terhes nő, akit a férje négy napra magára hagy? Nos, olyan kombinációkat, amit az amúgy igazán toleráns drágámnak sem mernék feltálalni, viszont egyedül lévén, szabadon kísérletezhetek.

Töltött paprika cseppet sem hagyományos módon

Mi került az 1 személyes adagba? 2 piros, paradicsom alakú paprika, 1 pici hagyma, 1 deci paradicsompüré, 1 paradicsom, 1 nagyobb darab fahéj, 1 kiskanál fekete mustármag, 2 evőkanál kókusztejpor, 5 deka kuszkusz, 2 evőkanál mazsola, 1 evőkanál mandulaforgács, olaj, só.

Hogyan készül? A paprikák tetejét levágtam, a magokat kiszedtem és csak úgy magában betettem a sütőbe, hogy átpuhuljon a húsa.

A mártáshoz kevés olajon megpároltam a hagymát, hozzáadtam a felkockázott, magtalanított paradicsomot és a pürét. Fahéjjal ízesítve addig főztem, amíg a hagyma és a paradicsom is teljesen szétfőtt. Ekkor kevertem bele a mustármagot és a kókusztejet, a fahéj darabot meg kiszedtem.

A kuszkuszt kétszeres mennyiségű forró vízzel felöntöttem, hozzáadtam a mazsolát és a mandulaforgácsot, majd amikor megpuhult, a paprikákba töltöttem. Körélocsoltam a mártást és az egészet visszatoltam egy negyed órára a sütőbe, hogy összeérjenek az ízek.

Mit ne mondjak, elég különleges kombináció, de mostanában az ilyen nagyon fura, fűszeres ízekre vágyom.

A neten bolyongva természetesen találhatunk még szép számmal különleges töltött paprikákat, íme néhány további ötlet: Ízbolygónál, Kicsi Vúnál és Gourmandulánál is.

Nincsenek megjegyzések: