VKF! Kreativitás

A Kísérleti konyha házigazdája, Beatbull, mi másra biztatna bennünket, mint hogy kreatívkodjunk egyet a konyhánkban. Alapvetően kreatív embernek tartom magam, hiszen tele a fejem újabb és újabb ötletekkel. Más kérdés, hogy ezek közül végül mennyit sikerül a mindennapok sodrásában megvalósítani. Hiszen egy esős szerdai napon már az is kreativitás csúcsának ostromlását jelenti, ha a tornádóként tomboló 20 hónapos mellett sikerül bármiféle ebédet az asztalra varázsolni.

Szerencsére akadnak nagy családi vacsorák, napfényes május elsejék, amikor kiélhetem minden főzési szenvedélyem. Például úgy hogy a jó öreg piskótatekercsből előételt készítek, a roston sültre várók legnagyobb gyönyörűségére.

Persze kreatívkodásomnak ezúttal is akadnak családi hagyományai is, gyerekkorom kedvence volt a húsos rolád, amit nagyikám állított elő sátoros ünnepek alkalmával. Ő sült húsos masszával töltötte meg a piskótát, én lazaccal.

A piskótatekercs új szerepe: előétel

Mi kell a tésztához? 4 tojás, 4 evőkanál liszt, csipet só. A töltelékhez: 20 deka mascarpone, 5 deka pácolt lazacfilé, 1 kiskanál apróra vágott kapor, őrölt bors.

Hogyan készül? A szétválasztott tojások fehérjéből kemény habot vertem a sóval. Egyesével adtam hozzá a sárgájákat, végül kanalanként a lisztet is. A tésztát sütőpapírra simítottam, 180 fokos sütőben nagyjából negyed óra alatt szép pirosra sütöttem. A még meleg piskótáról lehúztam a papírt, és egy konyharuhával együtt gyorsan feltekertem, hogy megkapja jellegzetes formáját.

Néhány óra múltán összekevertem a töltelék hozzávalóit, a krémsajtot, a cafatokra tépett lazacot meg a fűszereket. Sózni általában nem szükséges mivel, a lazac önmagában is sós. Óvatosan kitekertem a piskótát, megtöltöttem és visszatekertem. Végül pedig felszeleteltem.

Hát nem pont úgy néz ki, mint egy málnakrémes desszert-költemény?

Nincsenek megjegyzések: