Csíkok helyett foltok, de finom!


Szóval, elképzeltem, hogy olyan gyönyörű csíkos fagyit kreálok. Foltos lett meg jeges is, de az íze: mennyei. A kombináció: karamell és kávé.


Csak annyit mondok, elég sűrűn nyílik mostanában a mélyhűtő ajtaja nálunk.


Karamell fagylalt kávé "csíkokkal"


Mi került bele? 8 tojás sárgája, 1 liter tej, 2 evőkanál pudingpor, 4+4 evőkanál cukor, 1 evőkanál víz, 1 evőkanál kávépor (koffein mentes).


Hogyan készült? 4 evőkanál cukrot halványbarnára karamellizáltam, felöntöttem a tejjel és addig kevertem, amíg a karamell felolvadt. A tojást kikevertem 4 kanál cukorral és a pudingporral. Amikor a tej már felmelegedett, olyan 80 fokosra, beleöntöttem a tojásos keveréket. Innentől kezdve folyamatosan kevertem, hogy szép sima legyen. Addig kell főzni, amíg elkezd besűrűsödni, de ügyelni kell rá, hogy ne ugorjon össze a tojás.

Lehet vízgőz fölött is főzni, de az sokkal lassabb és nekem soha nincs kedvem az ilyen macerákhoz. Amíg hűlt a fagyi alap, addig is sokszor megkevertem, hogy ne dermedjen meg.

Az egyik feléhez kevertem 4 evőkanál whiskey-t, a dobozba öntöttem és igyekeztem a feloldott kávéval becsíkozni. Ez utóbbit nem sikerült maradéktalanul megvalósítani...

Mivel a robotgépem gyendélkedik, a fagylaltot rögtön a mélyhűtőbe tettem, ettől egy kicsit jegecses lett sajnos.

4 megjegyzés:

duende írta...

Ez az én fagyim! Imádom a kávés és a karamelles dolgokat is!

Chef Viki írta...

Csatlakozom Duende-hez! Imádom a kávés dolgokat!

Helyet kell csináljak a mélyhűtőben...

erős ildikó írta...

Kávés is karamelles is ? De még mennyire! Nekem nem hiányoznak a csíkok...

Ági, aki főz írta...

Na jó, elismerem, hogy nem egy szépség, de tényleg mennyei! Ez a kombináció nagyon találó és úgy látom sok a rajongója.