Egy jó kis indiai


Hú, imádom a spenótot. Na, meg az indiai ízeket. Amikor elkészült ez az étel, arra gondoltam, jobb mint a Govindában, pedig ott eddig mindig azt éreztem, hogy ez tiszta India.

Volt alkalmam 2 hétig Bangalore vendégszeretetét élvezni. Valójában ez nekem 2 hét éhezést is jelentett, mert ott reggel-délben-este, szóval mindig erős, csípős ételeket esznek. Abból pedig egyszerűen sosem tudtam annyit enni, hogy jóllakjak. Viszont cserébe beleszerettem a fűszerek ízvilágába és a csicseriborsós ételekbe. Meg persze a színekbe, a vibráló kavalkádba. Olyan valószínűtlenül más világ az, folyton azt éreztem, hogy ez nem a valóság, hanem valami filben járok éppen, és annyira jól esik megidézni néha.

Ez a változat nem hagyományos recept alapján készült, hanem csak amolyan ötletszerűen, mi van éppen itthon alapon.

Kókusztejes spenót csicseriborsóval

Apróra vágtam 1 kis hagymát, 2 gerezd fokhagymát. Csöppnyi olajon kezdtem párolni, hozzáadtam úgy 25 dkg leveles spenótot, sóztam és felöntöttem 2 dl kókusztejjel. Félbe vágtam pár koktélparadicsomot és azt is beleszórtam. Amikor puha lett a spenót, kiszedtem felét. Ez lett a gyerekeké.

A saját változatomba belekevertem csipetnyi őrölt római köményt meg két csipet garam masalát. Végül még került bele fél doboz csicseriborsó konzerv.

Rizst is főztem hozzá, hogy táplálóbb legyen. Ha pedig egy kis fehérjével is szeretnénk feldobni, lehet hozzá sajtot reszelni, de ezúttal mi a tejmentes változatot részesítettük előnyben.

8 megjegyzés:

szepyke írta...

Jesszusom, de szép az a lila izé a háttérben!
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Mi az? Bocsánat, az étel is biztos finom, de ez a lila... Imádom a lilát, imádom!

starfi írta...

ez nagyon jól hangzik! a spenót valamiért nagyon klassz az indiai ételekben, nem is értem, itthon miért csak főzelékként készítik általában, amikor olyan sokféleképp lehet.

Flat Cat írta...

Csatlakozom Szepykéhez! Szóval jó az étel is, de ez a fotó, és az a lila anyag ott hátul, gyönyörű!
( és én amúgy is jobban kedvelem a megszelidített indiai fogásokat!)

trinity írta...

Igen-minden jó-az étel is, meg a fotó hangulata ezekkel a színekkel!!!

lúdanyó írta...

Csatlakozom mindenkihez :) Étel is, lila bigyó is nagyon tetszik!

Ági, aki főz írta...

Köszi, köszi. A lila az egy hatalmas kendő, stóla. Olyan mint egy szári, csak kicsibe, színjátszó lila anyag, arany hímzéssel. Imádom én is.

erős ildikó írta...

Ez tényleg jó, és a hangulatos fotó is. És én is spenótimádó vagyok!

duende írta...

Ági, gyere játszani! A bakancslista címszó alatt találod a "feladatot". :)