Káposztás babos egytál


Anya mindig azt mondogatta, hogy akármilyen szegény is valaki, ha elég babot meg savanyú káposztát eszik, nem lesz beteges. Nekem mégse ez jut eszembe a babról, hanem az, mennyire jól esik belemeríteni a kanalat a sűrű, babos ételekbe, amikor kezd lehűlni a levegő. A hüvelyesek az én nagy - és majdnem titkos - kedvenceim. Sokan nem szeretik, vagy legalábbis nem rajonganak érte annyira, hogy minden héten többször feltálaljam.

Ez az egytál átmenet a leves és a főfogás között, egy emberes szelet kenyérrel tökéletesen jóllakat és hosszú-hosszú időre eltelíti a pocakot. A koronát egy gyönyörű szelet füstölt kacsamellel tettem rá az alkotásra, amit ugyan az aranynál és a bélszínnél is drágábban mértek, de egyetlen 12 dekás szelet ízei csodálatosan átjárták az egész ételt.

Káposztás babos egytál

Mi került a 2-3 személyes adagba? 20 deka gyöngybab, 1 póréhagyma, 3-4 káposztalevél, 2 sárgarépa, 12 deka füstölt kacsamell, 1 evőkanál liszt, só, bors.

Hogyan készült? A babot és a felkarikázott hagymát bő, sós vízben feltettem főni, háromnegyed óra múltán beletettem a feldarabolt répát, káposztát és kacsamellet. Amikor minden megpuhult, 1 deci vízzel kikevertem a lisztet, a babhoz öntöttem és ezzel sűrítettem be a levét.

Nem egy kétperces étel, az biztos, belakmározása után lassul csak be igazán az ember, bár a készítése se egy kapkodós történet.

6 megjegyzés:

duende írta...

Húha, ez nekem való! Isteni jól néz ki! :))
És az az edény...

trinity írta...

Nagyon gusztusos!!! Én füstölt kacsamellet üzletben nem is láttam még....( Jó henteshez jársz valószínűleg...)

Zsuzsi írta...

Ebben a hűvösben az ember ilyen melengető ételekre vágyik! Nagyon jól néz ki.

szepyke írta...

Én a sólethez akartam mindig füstölt kacsát, vagy libát venni, de maradtam a pulykánál, mert csak azt kaptam...

Az az edény gyönyörű!

Ági, aki főz írta...

Az edény őrségi szerzemény még tavaszról.
A füstölt kacsát pedig a fény utcai piac legfelső emeletén lévő Sonkásnál vettem. Biztos, hogy nem kínálgatják minden sarkon, de nagyon különleges.

duende írta...

:)
Gondoltam! Magyarszombatfa? Hihetetlen sok jó keramikus lakik ott egy faluban. Nem is merek arra menni... Mert hihetetlen összegeket lennék képes elkölteni ott.