Saláta őszi finomságokkal


Csak azért írok, hogy nehogy bárki is éhen maradjon, amíg én lábadozok egy furcsa, "nem tudom eldönteni gyomorrontás-e" állapotból. Egyre csak gyűlnek a megosztandó receptek, ez a saláta is annyira jól sikerült, mindenféle finomság került ugyanis az öntetébe, igazi felnőttes variáció.
Egy éve is volt körte-márványsajt kombináció, ez nálam az ősz egyik elengedhetetlen szereplője.

Őszi saláta

Mi került a 2 személyes adagba? 1 zacskó vegyes salátalevél, 1 nagy körte, citrom. Az öntetbe: 2 evőkanál tejföl, 1 evőkanál konyak, 2 evőkanál durvára tört dió, 2 evőkanál morzsolt kékpenészes sajt, só, bors.

Hogyan készült? Az öntet hozzávalóit elkevertem. Ha bármiből hiányozna az összhanghoz, akkor teszek még bele. A körtét meghámoztam, felkockáztam, citromlével meglocsoltam, hogy ne barnuljon meg. A hozzávalókat óvatosan összeforgattam. Hozzá ropogós héjú kenyeret kell eszegetni és esetleg egy kis hideg csirkesültet.

Bonus track, a fentiekhez illően a gyermek által anyja legnagyobb ámulatára előadott mondóka. Meg lehet zabálni, ahogy mondogatja, persze felszólításra nem működőképes az előadás.

Csoóri Sándor: Dióbél bácsi

Ki lakik a dióhéjban?

Nem lakhat ott bárki,

Csak Dióbél bácsi.

Ha rácsapsz a dióhéjra

Kinyílik a csontkapuja

És cammogva előmászik

Vén Dióbél bácsi-

Csak a szádat

Tátsd ki!

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Jobbulást kívánok! Nagyon megtetszett az izgalmas salátád, nem mindennapi!

Ági, aki főz írta...

Köszi, már elmúlt, csak az idegesség, gyomorremegés maradt. Lehet, hogy hihetetlen, de nálunk kezd mindennapivá válni, hogy mindenféle fura salátát eszünk vacsorára.