Fejre állított almás pite


Fogtam a nagyikám jó öreg almáspitéjének receptjét, aztán megfeleztem a tészta mennyiséget és végül szépen felborítottam. Nos, egészen jó lett. Külalakra már egyáltalán nem hasonlít az eredetire, de az íze tulajdonképpen hasonló. Érdekes, hogy mennyit számít, szeletelve vagy reszelve van-e az alma.

Még mindig lehetne csökkenteni a tészta mennyiségét, bár vannak a családban olyan kiskorúak, akik csak a tésztáját eszik, az almát le kell nekik piszkálni róla. Nesze neked vitamin meg rost.

Hozzávalók: 10 dkg vaj, 5 dkg cukor, 18 dkg liszt, 2 tojás sárgája, 1 kanál tejföl, 1 csapott kiskanál sütőpor, 4 nagy alma, 2 kanál barnacukor, 1 kiskanál őrölt fahéj.

Elkészítése: A tészta hozzávalóit összegyúrtam, pihentettem, amíg az almát hámoztam.

Az almát vékony cikkekre vágtam. Egy tepsi aljába fektettem, kicsit egymásra csúsztatva. Rászórtam a cukrot és a fahéjat. 10 percig csak így magában sütöttem a 180 fokos sütőben.

Közben a tésztát 3-4 részre osztva kinyújtottam. Azért nem egyben, mert elég puha volt, és nagyon szakadozott. Ráterítettem az almára és kicsit benyomkodtam. Közben persze vigyáztam, hogy ne égessem össze a kezem. Még 20 percig sütöttem.

Amikor már egy kicsit kihűlt a tepsiben, rátettem egy nagy, szögletes tányért és fejre állítottam, hogy az alma legyen felül. Felszeleteltem és megettük.

Nincsenek megjegyzések: