Gombás-tejszínes tészta


Szóval nem búslakodtam túl sokáig a régi konyhámat siratva, hanem alaposan nekiláttam a főzőcskézésnek. Ez a gombás tészta volt az első, aztán jött a húsleves és már egy csomó más is. A sütő közelébe még nem jutottam el, de az is tervben van.

A gombás-tejszínes tészta alapdolog nálam, de most sikerült pár egyéb dolgot is hozzáadnom, amitől még sokkal jobb lett. Ha az egyszerű változat készült volna, akkor kevéske olajon megpirítom a felkarikázott csiperke gombát, sóval, borssal fűszerezem. Ha elpárolgott a leve, felöntöm tejszínnel és hozzákeverem a kifőtt tésztát.

Most a gomba mellé került egy pici zeller is fel szeletelve, 1 hagyma félbe, majd karikákra vágva, plusz 3 gerezd fokhagyma, szintén felkarikázva. Só, bors induláskor rákerült.

Ezek a zöldségek így együtt elég sok levet engedtek, így hagytam, hadd párolódjanak saját levükben. Aztán, amikor kezdett pirulni, rálöttyintettem vagy fél deci whiskey-t, azt is elpárologtattam.

Fűszereztem még morzsolt, szárított majorannával és tárkonnyal, majd ráöntöttem 2 dl tejszínt, összeforgattam, de már nem főztem. Ebbe a zöldséges kevercsbe került bele kb. 20 deka kifőtt tészta.

Hát elég különleges lett, mit ne mondjak. A zellernek több idő kellett volna, mint a gombának, így egy kicsit ropogós maradt, nagyon gazdag, földes ízek domináltak. Én imádtam és a kisebbik - még mindenevő - is igencsak lapátolta befele.

2 megjegyzés:

Dió Bisztró írta...

Éljen az új konyha, és benne a szakácsnő:DDD

Ditta tortái írta...

Imádom az ilyen tésztákat,megkóstolnám:-)