Paradicsommal rakott padlizsán



Nem szeretnék abba az elbizakodottságba leledzeni, hogy egy pici fiú nekem köszönheti a születését, de tény, hogy miután a szomszédunk evett ebből, másnap reggelre megszületett a fiacskája.

Ettől függetlenül egészen jó kis ételről van szó, tömény nyár és jó sok íz.

Személyenként 1 kisebb padlizsánt felkarikáztam, lisztbe forgattam és minimális olajjal kikent serpenyőben megsütöttem. Sütőtálba helyeztem.
A padlizsánt én nem szoktam besózni és lemosni meg hasonló bulikat csinálni. A mai fajták már nem annyira keserűek, hogy ezzel vesződni kellene, ha meg keserű, akkor általában a sózás ellenére is az marad valamennyire.



Készítettem egy friss paradicsommártást is: padlizsánonként felkockáztam 2 nagy paradicsomot, 1 kis hagymát, 3-4 gerezd fokhagymát. A paradicsom persze finomabb lett volna, ha kimagozom és lehúzom a héját, de erre nincs mindig ideje az ember lányának. Így is elfogadható lett a végeredmény.
Ezeket egy lábasban nagy lángon elkezdtem főzni egy kevés olajjal együtt. Sóztam, adtam hozzá egy kevés szárított kakukkfüvet. Felöntöttem 1 dl fehérborral és a leve nagy részét elforraltam.

A padlizsánszeletekre halmoztam a paradicsomos mártást. Betoltam az előmelegített sütőbe úgy 15 percre. Ez után rátettem egy csomagnyi mini mozzarella golyócskát, meg egy maréknyi felszecskázott petrezselyem zöldet és még 5 percig sütöttem. Forrón az igazi, levét pedig kiflicsücsökkel lehet tunkolni, mert azért a paradicsom meg a sajt is enged egy kicsit.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztoa kiprobalom.Finom lehetett!Agi

Planet Susannia írta...

Legközelebb próbáld ki, hogy a mozzarella kivételével az összes belevalót egyszerre öntöd kiolivaolajozott jénaiba és egyből a sütőbe. Prímán elvannak magukban, csak néha meg kell kavarni őket, majd a finisben rátenni a sajtot.