Segítsüti 2012



Újra indul a licit! Ezúttal a születési sérült gyerekek rehabilitációját-gyógyítását támogató Gézengúz Alapítványnak ajálnjuk fel a licit összegeket, akik az ország négy városában végzik tevékenységüket. A Segítsüti tavaszi akciója keretében befolyó összegből a gyermekekkel folytatott terápiák elősegítéséhez vásárolunk majd diagnosztikai eszközöket, könyveket, teszteket, gyógyászati segédeszközöket és készségfejlesztő játékokat.


A kezdeményezés részleteiről, a licitlehetőségekről és a támogatottakról, illetve az eddigi SegítSütikről a http://www.segitsuti.hu/ honlapon olvashattok. Licitálni is a honlapon lehet, illetve ha túlzottan elszaladnának a licit összegei, akkor érdemes megrendelni a sütifüzeteket vagy egyéb ajándék-apróságokat, hiszen ezzel is segíthetünk.
 
 


Előző években mandulás ropogóst, narancsos tortácskákat és mandulás tallért sütöttem passiógyümölcsös krémmel. Ezúttal újra a jó öreg kekszformátumot vettem elő, ami chai ízesítést kapott. A már jól bevált kis krémemről sem feledkeztem meg. Kell ez az ízes, lágy finomság a ropogós keksz mellé, ahogy egy nagy csésze gőzölgő, illatos tea is!

Chai illatú keksz és krém

Hozzávalók a tallérhoz: 100 g darált dió, 200 g liszt, 1 csipet só, 1 csapott kiskanál sütőpor, 100 g vaj, 50 g porcukor, 1 kiskanál fűszerkeverék.


Hozzávalók a krémehez: 150 g fehércsokoládé, 70 g vaj, 1 evőkanál konyak, 2 kanál tea.

A chai fűszerkeverék hozzávalói: fekete tea, fahéj, gyömbér, cardamom, szerecsen dió, csillagánizs, vanília. A fűszereket elmorzsolom vagy eleve porított állagban vásárolom.

Elkészítése:

Először elkészítettem a fűszerkeveréket és ebből a teát. 1 evőkanál fűszerkeveréket leforráztam 1 dl vízzel, 3-4 percig állni hagytam, majd finom filteren átszűrtem.

A kekszhez egy tálba tettem a lisztet, őrölt diót, sót, sütőport, cukrot. Lazán összeforgattam, majd elmorzsoltam benne a felkockázott hideg vajat. Amikor már egynemű volt a tészta, de még csak nedves homokra emlékeztetett, akkor adtam hozzá 2 evőkanállal a teából. Gyors mozdulatokkal összedolgoztam.
Ha esetleg nem állna össze, akkor lehet még hozzá adni a teából, illetve egy tojás is kerülhet bele. Én jobban szeretem a tojás nélküli morzsálódós állagát.


A tésztából hengert formáztam, folpackba csomagolva 1 órát pihentettem a hűtőben. A hengert felszeleteltem. A kis tallérok 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt ropogósra sültek.

A krémhez 2 evőkanálnyi teába szórtam a felkockázott fehércsokit és vajat, gyengéden összeolvasztottam, majd belekvertem a konyakot is. Jó behűtve ismét összesűrűsödik és kellemesen krémes, kenhető lesz.
A kekszekre kenve vagy mellé kanalazva fogyasztandó. Erősen addiktív, így érdemes csatos üvegben a hűtőben tárolni.

A licit nyertesének is így fogom szállítani a kekszet és a krémet, a hozzá illő teakeverékkel együtt. De ha van kedve Budapesten szívesen meghívom egy illatos teázásra, amolyan indiai módra, tejjel, mézzel.

Nincsenek megjegyzések: