Krémleves sült paradicsomból


 

Elég gyakran előfordul nálunk, hogy a vasárnapi ebédhez csak bedobálok mindenféle zöldségeket és egy kis húst egy tepsibe, aztán mehet a sütőbe 1,5-2 órára. A legjobb csirkecombok így készülnek, és a mellé pakolt, megpuhára sütött répa, sőt fokhagyma meg egyenesen isteni! Ha még nem rendszeresítettétek ezt a módszert, akkor tényleg érdemes kipróbálni!

Most is ez történt: éppen mindenféle zöldségek meg egy szép darab oldalas süldögélt békésen sisteregve. (Körülbelül ugyanezen alkotórészek mentén, mit itt.) Amikor is elolvastam Mautner Zsófi aktuális receptjét a Magyar Narancsban és a homlokomra csaptam.

A hús mellé pakolt, löttyedtre sült koktélparadicsomokat (lehetett úgy 15 darab), 4-5 gerezd megsült fokhagymát, 1 nagy puha hagymát szedtem ki a hús alól és úgy 2 dl-t a szaftjából. Ezeket jó alaposan leturmixoltam. Érdekes, hogy le se kellett szűrni, olyan szép krémes és fényes lett ez a leves. A paradicsomok héja szinte elolvadt, ugyanígy a magok is eltűntek valahogy.
Külön izgalmas ízt hozott az ételbe, hogy pár szál rozmaring is parkolt mellette, amíg süldögélt.

Levesbetétet egyáltalán nem igényelt, hiszen pont ezt a krémes, lágy állagát élveztem igazán.

Úgy gondolom, hogy ez így, a hús alól kihalászva sokkal finomabb végeredményt ad, mint amikor csak úgy magában sütögetjük a paradicsomokat a sütőben, de mondjuk azt sem ártana egyszer tényleg kipróbálni. ;-)



És a legbüszkébb az egészben arra vagyok, hogy a paradicsomok bizony az erkélyünkről származtak. Végre-végre sikerült édes, piros és finomságos paradicsomokat nevelgetnem. Jövőre tele lesz palántákkal az erkélyem, az már biztos.

 

Nincsenek megjegyzések: