Kecskesajt medvehagymával és dióolajjal

Dúl a medvehagyma-szezon, már a Spar-ban is árulják :) Mondjuk én annyira nem vagyok érte oda, hogy két marékra faljam, de néha-néha megeszek belőle egy kicsit.



Ez a saláta-egyveleg végre jó lehetőséget adott arra is, hogy kipróbáljam a Gasztrolaj hidegen sajtolt olajainak egyikét. A dióra esett elsőként a választásom. Tökéletes saláta-olaj ugyanis. Mesés, finoman diós íze nem tolakszik, hanem megsimul. Csodálatos hátteret ad bármilyen salátaöntetnek.

Egyébként meg bevallom, ez olyan finomság, amit reggelente simán betolok egy-egy kiskanállal. És közben nem érzem, hogy valami szörnyen egészséges (=borzalmas ízű) cuccra fanyalodom. Remélem egy kicsit beszáll majd a stresszkezelésembe is, mert arra most igencsak szükségem lenne. :)

Hozzávalók 2 személyes kis adaghoz vacsorára vagy előételnek:

100 g natúr, friss kecskesajt, 10-12 szál medvehagyma, 10-15 szem magozott fekete olajbogyó, 4-5 szem dió, 4-5 darab aszalt paradicsom, 1 evőkanál hidegen sajtolt dióolaj, 1 evőkanál balzsamecet, pici só, bors.



Elkészítése:

A sajt kivételével minden hozzávalót nagyon apróra vagdostam. Nem tettem a késes aprítóba, mert akkor túl pépes, krémes lenne a végeredmény. Így is nagyon jól keverednek az ízek, úgy pedig inkább egy kenyérre kenhető kencét kapnék eredményként. Bár most, hogy jobban belegondolok, pesto-helyettesítőként is működne.

A hozzávalókat jól összekevertem és a sajtra halmoztam, meg is hengergettem benne. Azonnal ehető, de még finomabb, ha 1-2 órát állni hagyjuk, hogy összeérjenek az ízek, pácolódjon a sajt.

Nem lehet túl szépen felszeletelni, vagy csak nekem nem ment, de ezt nálunk nem nagyon bánta senki. :)

Valami jó sűrű, sokmagos, féltégla szerű kenyéke is elkél hozzá, kísérőnek.

Nincsenek megjegyzések: