S ha már az italoknál tartunk:

Minap egy fókuszcsoportos interjúnak nevezett koktélkóstoláson vettem részt. A dolog arról szólt, hogy összeterelnek 8 hasonló csajszit. Másfél órán keresztül faggattak mindenféle szokásunkról, ki, hol, mit és mennyit (iszik)? Aztán a szervezők elkövettek egy nagy hibát: mindenki kérhette a kedvenc koktélját. Számomra meglepő, de szívet melengető módon a Pina Colada abszolút vezető szerepre tört. Amúgy a Rio, mint helyszín szintén biztos befutó. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire egyezhet a buli ízlésem más csajokkal.
Na de térjünk vissza a hibára: miután elszürcsöltük az itókánkat, már sokkal nehezebb volt mederben tartani a beszélgetést. Mondjuk, olyan kérdésekkel, hogy „ha a Mojito egy sziget lenne, milyen emberek élnének rajta” még koktél nélkül is elég nehéz megbirkózni…
Aztán jött a nehéz tüzérség. Az asztal közepére került egy csábos fekete üveg Passoá felirattal. Benne egy pirosas átlátszó folyadék. Íze önmagában nem egy nagy durranás, inkább keserű. Viszont különböző levekkel elkeverve… Mit mondjak, elég ütős. Főleg a hatodik koktél táján kezdtem elveszteni a fonalat. Ahogy körülnéztem, csupa korombeli (majdnem harmincas) leányzó vihogott és rendkívül felszabadultan ecsetelte, hogy az aktuális kóstolni való mennyire ízlik neki.
Nekem legjobban az almalével való keverés tetszett. Mivel kaptunk egy üveggel a fent nevezett Passoából, azóta is lelkesen el-el koktélozok idehaza. Bár azt hiszem, ezt inkább logn drinknek kell nevezni. A dolog rendkívül egyszerű: egy hosszú pohár aljára löttyintek egy kis piros Passoát, majd felöntöm almalével (lehetőleg a Bravo fajtából). Beleszórok még egy halom jeget és már csak egy képzeletbeli pálmafa árnyékot kell keresnem.
Kedveseim! Lehet, hogy egy kicsit túlzottan reklámszagú volt a fenti dolog, de nekem tényleg bejött. Akár a nyár italának is kinevezhetném. Csak egy gondom van: a szorgalmas iszogatástól már alig lötyög valami az üveg alján… Viszont, ha jól láttam a kókuszlikőrből még van egy kicsi, úgyhogy gyorsan veszek tejszínt, rumot meg ananászlevet. Ez vajon mi lehet? Megfejtéseket várom a szerkesztőségbe!

Nincsenek megjegyzések: