Lazacos egytál

Elmúlt napok hallgatását indokolva elárulnám, hogy a drágámmal megszöktünk a kötelező bulizós hangulat elől. Egy kedves ismerős nekünk adta a balatoni ház kulcsát. Így kettesben, olvasgatva, tévézgetve töltöttük az szilvesztert, meg a másik két napot is. A Balaton felvidék igazán szép még így, esőben ázva, kopárra fagyva.
Amiről viszont igazán érdemes beszélni, az a legújabb alkotásom. Ritkán szoktam teljes mértékben elégedetten hátradőlni és felsóhajtani saját alkotásaim felett. Jelen esetben azonban tényleg sikerült mennyei íz összhangot teremtenem.
Lazacos költemény
Hozzávalók két személyre: egy kb. fél kilós lazac filé, 30 dkg krumpli, egy dl főző tejszín, kevéske vaj, olaj, só, bors, tárkony, gyömbér.
Elkészítése: A krumplit megpucoltam, fél centis karikákra szeltem. Egy kicsit tepsi alját leheletnyi olajjal megkentem, erre terítettem a krumpli szeleteket. Megszórtam sóval, borssal és tárkonnyal. Tejszínt locsoltam rá. A lazacfilét sóval, borssal és őrölt gyömbérrel fűszereztem, majd vajon elősütöttem, csak hogy egy kis színt és ropogós kérget kapjon. Az így előkészített lazacot a krumpli tetejére helyeztem. Fél órát alufólia alatt, negyed órát pedig anélkül sütöttem a sütőben. Hozzá különleges, zamatos jégbort ittunk. Igaz, hogy ez a fehér bor egészen édes, szinte konyakmeggy ízű volt, de a tárkonyhoz és a lazachoz valahogy különösen passzolt.

Nincsenek megjegyzések: