Ribizlis fennsík


Az amúgy felhőtlen várandósságomnak volt 2 hónapja, amikor kéthetente jártam vérvételre, a vérem cukorszintjét ellenőrizendő. Ekkor ástam bele magam a cukormentes diétákba, hiszen azt szerettem volna, ha gyermekem egészségesen születik meg.
Most újra előkaptam a táblázatokat és a desszertem elkészítésekor kifejezetten a szénhidrát tartalom alacsonyan tartására koncentráltam. Sajnálatos módon rá kellett döbbennem, hogy a szénhidrát tartalom alacsonyan tartása nem jár feltétlenül együtt a kalóriatartalom csökkenésével is. Így aztán e két célkitűzés között egyensúlyozva alkottam meg ezt a desszertet.


Mi kell hozzá? 2 dl joghurt, 2 dl tejszín, 5 deka gyümölcscukor, 20 deka ribizli, 10 g színtelen és 10 g piros zselatin, vanília.
Hogyan készül? A kétféle zselatint a tasakon található leírásnak megfelelően előkészítjük. A piros zselatinhoz adunk egy evőkanálnyi cukrot. A kis tálkák aljába rendezzük a ribizlit, ráöntjük a piros zselatint és hagyjuk dermedni. A tejszínt kemény habbá verjük. A joghurtot kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk a színtelen zselatint, egy vaníliarúd kikapart belsejét, majd beleforgatjuk a tejszínhabot. Ezt rákanalazzuk a ribizlis zselére és 4-5 órára a hűtőszekrénybe tesszük. Ennyi idő alatt pont megdermed a krém és csinos tányérokra ki is lehet borítani.
Energia tartalom: négy adaggal számolva egy adag 264 kalóriát és 20 gramm szénhidrátot tartalmaz. Ez nem nulla ugyan, de saját konyhámban még teljesen vállalható.
Megjegyzések:
A tejszín helyett persze használhatunk csak joghurtot, de akkor elveszik a hab levegőssége és a tejzsírból eredő utánozhatatlan selymessége. A cserével adagonként úgy százzal csökkenthető a kalóriatartalom, de a szénhidrát tartalom 1 grammal növekszik.
A gyümölcscukor (fruktóz) azért jó, mert ez sokkal lassabban szívódik fel, mint a répacukor. Naná, hogy lehet édesítőszert is használni, de én annak kifejezetten utálom az ízét. Így pedig kevéske cukorral éppen hogy csak oldódik a többi hozzávaló savanyúsága. Persze ha kihagyjuk a cukrot adagonként ötvennel csökken a kalóriatartalom és tizenöttel a szénhidráttartalom.
A zselatin vásárlásakor arra kell ügyelni, hogy mennyi hozzáadott cukrot tartalmaz. A színes, úgynevezett gyümölcskocsonyákhoz például jó nagy adag cukrot kevernek, ezért inkább a sima, csupán színezékkel kiegészített zselatinra teszem le a voksom.

Nincsenek megjegyzések: