VKF 5. Fűszeres kacsa

Abban biztos vagyok, hogy a vaníliát sokan megéneklik, ezért egy olyan hozzávalót is választottam, ami valójában nem fűszer, ez pedig a kávé. Már vagy tíz éve tervezgettem, hogy egyszer megvalósítom ezt a csudát és úgy érzem bevált az ötlet. A kávé történetébe most időhiányában nem ástam bele magam, de személyes kávé-történelmem még következik valamikor.

Fűszeres kacsa

Mi kell hozzá? Személyenként egy kacsamell, 1 dl vörösbor, kiskanálnyi vaníliás cukor, 5-10 szem pörkölt kávé, só, bors.

Hogyan készül? A vaníliás cukrot picit megkaramellizáltam, felöntöttem a vörösborral. Amikor pezsegve felforrt, beleszórtam a kávészemeket és addig főztem, amíg ez az illatos mártás jól besűrűsödött. Végül pedig leszűrtem.

A kacsát sóval és borssal ízesítettem, először a bőrös felén, aztán a másik oldalon is ropogósra sütöttem. Belül pedig kellemesen ruganyos, amolyan rozé maradt a hús. A kacsamellet keresztben felszeleteltem, rálocsoltam a leszűrt mártást és már el is készült a műremek.

Köretnek pedig a kacsa zsírjában megpirított, előfőzött krumpli került a tányérra.

A borospincéből véletlenszerűen egy fantasztikus horvát bor került elő. Egy 2001-es Ivan Dolac a PZ Svirce borászattól, egyenesen Hvar szigetéről. Beszerezni éppen nem lesz könnyű, de ezt kell kikiáltanom az egyik kedvenc vörösboromnak, illatos, zamatos, meggyes és tartalmas. A pohárban olyan sötét, mint az éjszaka.

Nincsenek megjegyzések: