Gyógykaja

Anyu két évig küzdött a fellázadó, egyre jobban széteső sejtjei ellen. De ez a két év nem csak szenvedés és sírás volt ám, az egész család vállvetve főzőcskézett neki például, válogatott finomságokat.

Ezt a fél óra alatt elkészülő étket emlékeim szerint az első sugárkezeléses időszak végén készítettem, csupa egészséges, immunerősítő hozzávalóból. A brokkoli állítólag a legjobb rákellenes zöldség, szoros versenyben a paradicsommal. A tengeri halak és rákok telis tele vannak hasznos zsírsavakkal, a fehérborocska pedig az élvezet kedvéért került a terítékre. Az első változatban némi kékpenészes sajt is szerepelt, kiválóan kiegészítve a többi hozzávaló meglepően édeskés ízét.

Harminc perces haltál

Mi kell hozzá? Fehér húsú tengeri hal filé, brokkoli, póréhagyma, tisztított rák, fehérbor, só, bors, tárkony, olívaolaj.

Hogyan készül? A póréhagymát felkarikáztam és a tepsi aljába tettem. Meglocsoltam olívaolajjal, fűszereztem. Erre került a hal és a többi hozzávaló. Végül a borból is öntöttem alá úgy egy decit.

Harminc percre bedugtam a sütőbe. Negyed órát lefedve pároltam, aztán levedtem a fóliát, hogy a leve kissé besűrűsödjön.

Nincsenek megjegyzések: