Rakott kelkáposzta

Lassan lepereg ez a szomorú hét. Szerdán utolsó energiáimat mozgósítva még főztem egy jó ebédet, azóta anyós dobozaiból élünk. Ezt a receptet most azért kell leírnom, hogy legközelebb, ha ilyesmit ennék, ne kelljen újra kitalálni a mit és hogyant.

Rakott kelkáposzta

Mi kell hozzá? Egy szép, nagy fej kelkáposzta, 1-2 vöröshagyma, 1-2 evőkanál olaj, fél kiló darált hús - ezúttal pulyka, 15-20 deka rizs, 1 púpozott kiskanál pirospaprika, só, bors, 2 deci tejföl, kolbász.

Hogyan készül? A kelkáposztát alaposan megmostam, nagyobb cafatokra vágtam és 5-6 percig sós vízben főztem, aztán leszűrtem. A felkockázott hagymát megfuttattam a forró olajon, rádobtam a húst és fehéredésig pirítottam. Megfűszereztem, hozzáadtam a rizst és még tíz percig fedő alatt pároltam.

Egy tűzálló tepsi aljába terítettem a kellevelek felét, erre halmoztam a rizses-húsos keveréket. Ráöntöttem még 2 deci vizet, hogy legyen mit beinnia a rizsnek, majd beborítottam a maradék zöld levelekkel. A tetejét megkentem a tejföllel és a vékonyra szeletelt kolbászt szépen elrendezgettem rajta.

A sütőben a rakomány úgy háromnegyed órát töltött 180 fokos hőmérsékleten, ez idő alatt az ízek kellemes összhangja alakult ki: a kolbászból kicsit kisült a vöröslő zsír, a tejföl is lejjebb csordogált. Jó lett.

Nincsenek megjegyzések: