Villámvacsora a Távol-Keletről

Vállalom, hogy ez sem egy autentikus étel. Sokkal inkább a saját szám íze szerint kombinált hozzávalók egyvelege. De talán éppen ezért nekünk így volt tökéletes, ahogy.

Kókuszos curry marhahússal

Mi kell hozzá? 30 deka sült marhahús, 1 evőkanál olaj, 1 nagyobb répa, 1 kápia paprika, 2-3 bébikukorica, fél markéknyi fafülgomba, 1 csomag újhagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 2 dl kókusztej, 2 evőkanál szójaszósz, 2 kiskanál csípős curry-por, fél kiskanál gyömbérpor, üvegtészta.

Hogyan készül? A tíz percnyi szeletelés a legidőigényesebb része ennek az ételnek. Már legelején érdemes odatenni egy lábas vizet forralni, hogy legyen mibe áztatni az üvegtésztát a végefelé. Meg persze a fafülgombát is be kell áztatni, hogy rághatóra puhuljon.

Meg persze az se árt, ha akad a hűtőben néhány szelet már rendesen átsütött marhahús, ennek hiányában forduljunk a jó öreg csirkemellhez.

A szeletelés célja ezúttal, hogy mindenből a lehető legvékonyabb és viszonylag nagy felületű szeletek legyenek. Ennek megfelelően igyekeztem rézsútosan vágni, amit csak tudtam. A felforrósított olajba dobtam a hagymákat és a többi zöldséget is. Amikor elkezdtek puhulni, rákerült a hús is. Rászórtam a curryt és a gyömbérport. Éppen, hogy csak átforrósítottam, már fel is öntöttem kókusztejjel, ízesítettem szójaszósszal. Már lehetett is tálalni.

Nincsenek megjegyzések: