Akár karácsonyra is


Az utóbbi hetekben órákat töltöttem különböző angol, francia és német főzős újságok karácsonyi számainak lapozgatásával. A franciáknál a libamáj, az angoloknál meg a pulyka és a puding viszi a prímet. Valahogy egyik sem klasszikus karácsonyi étek ezen a tájon.


Huszonnegyedike, a szent este a hagyományról szól, ilyenkor nincs helye az újításnak. Másnap persze már lehet kísérletezni. Én viszont némileg előrehozott módon, már 2 héttel korábban kivettem egy csomagnyit a mélyhűtőbe betárazott halkészletből. Két hatalmas szelet harcsa lett az áldozat. Lett belőle egy halra hangszerelt menüsor. Ráadásul ritka egészséges!






Sáfrányos, halas krémleves


Szó se róla, szeretjük a krémleveseket. Mondjuk a hal csak a múltkori Trófeás látogatásunkkor került be a képbe. Szóval lett egy zöldség-krémleves, harcsafilével ízesítve és sáfránnyal illatosítva.


Mi kell hozzá? 2 répa, 1 petrezselyemgyökér, 1 zeller, 1 krumpli, 1 kis hagyma, 15 dkg harcsafilé, csipetnyi sáfrány, só.


Hogyan készül? A zöldségeket bő vízben feltettem főni, a halat pedig fölé helyeztem a pároló betétre. Félidőben adtam hozzá a sáfrány felét. Amikor a zöldségek megpuhultak, és a hal is kellőképpen átfőtt-átpárolódott, az egészet összeturmixoltam. Ha szükséges némi víz hozzáadásával lazítható. Végül a maradék sáfránnyal díszítve tálaltam.


A krumplitól jó krémes lesz, a sok zöldség és fűszer meg csodás illatos-aromás levest varázsol. Leheletnyit emlékeztet a halászlére, de tényleg csak egészen halovány módon.


Harcsával és spenóttal töltött leveles tészta


Az egyik lapban igencsak megragadta a figyelmemet a Wellington-bélszín, aztán láttam egy képet a kívülről is hal alakúra formázott leveles tésztában sütött lazacról. Ezt a leveles tésztás ügyet tehát egyszerűen nem hagyhattam szó nélkül. Persze saját ötleteimmel megfűszerezve.


Mi kell hozzá? 30 dkg leveles tészta, 50 dkg harcsafilé, 30 dkg spenót, só, bors.


Hogyan készül? A harcsát az előző levessel együtt, a párolóbetétben átpároltam, majd konyharuhán leszárítottam. Mivel mirelit spenótot használtam, azt is megpároltam, majd alaposan lecsöpögtettem.


A leveles tésztát kezelhető méretű kockákra vágtam. Mindegyiket külön-külön egy tálkába helyeztem, rákerült a hal, majd a spenót. Fűszereztem. Végül a tésztát behajtogattam, ez lett a csomagok alja. A csomagokat sütés előtt megkenegettem 1 felvert tojással, hogy szép fényes, ropogós legyen. 180 fokos sütőben, 25 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: