Én is! Cékla

Tele vagyok bizonyítatlan, ám ugyanakkor elhesegethetetlen hiedelmekkel, magammal és képességeimmel kapcsolatban. (Ja, hogy ezt hívják komplexusnak?) Például eddig meg voltam győződve róla, hogy a cékla az valami bonyolult dolog, mármint az a savanykás lében úszkáló lila cucc. Elvégre Apu is csak egyetlen egyszer állt neki, amúgy mindig készen vesszük.

Node, miért is blogol az ember, ha nem azért, hogy új világokat tárjon fel minden egyes kattintással? Így aztán kedves társaim, úgyis mint Dolce Vita, Moha és Sáfrány és persze ki más, mint Chili és Vanilia, meggyőztek arról, hogy nekem is hozzá kell látnom a lila gumók feldolgozásához.

Saláta sült céklából

Mi kell hozzá? 6-8 cékla, 2 evőkanál ribizlis ecet, 2 evőkanál almaecet, 2-4 evőkanál víz, só.

Hogyan készül? A megmosott céklákat egyenként fóliába csomagoltam, majd 200 fokon egy órát sütöttem. Lehetett volna egy picit tovább is, de nem láttam bele a csomagokba.

A kihűlt céklát meghámoztam, a tőlem és késemtől telhető legvékonyabban felkarikáztam és meglocsoltam az ecettel és vízzel. Kicsit meg is sóztam.

Roppanós lett és rendkívül izgalmas, intenzív ízű. Viszont tényleg semmi köze a bolti változathoz, annak ellenére sem, hogy én bizony egy nagyon jó helyen veszem azt a piacon.

A Nagyi egyik régi szakácskönyvében meg is van az eredeti recept, ideteszem, hátha valaki ez iránt érdeklődne inkább.

Az igazi céklasaláta

Hozzávalók: 1 kiló cékla, 1 dl ecet, 3 dkg torma, 2 evőkanál cukor, 1 kiskanál só.

Elkészítése: A céklát alaposan lemossuk, de nem hámozzuk meg, mert akkor megszabadulnánk a cékla lelkét adó festékanyagoktól. Lábosba téve, fedő alatt, kevés vizet aláöntve pároljuk puhára a sütőben. Ha megfőtt, leszűrjük, majd a fedőt visszatesszük és hagyjuk néhány percig párolódni saját gőzében.

Érdemes még melegen megtisztítani, de ehhez a művelethez mindenképpen gumikesztyűt kell húzni. A megtisztított céklát nem túl vastag, 3-4 milliméteres szeletekre vágjuk. Az ecetben feloldjuk a cukrot és a sót, majd hozzáadunk annyi vizet, ami körülbelül elfedi a céklát. Végül óvatosan beleforgatjuk a reszelt tormát is. Ha kell utána sózzuk, majd hideg helyen érleljük össze az ízeket.

Nincsenek megjegyzések: