Itt járt a Mikulás

Aztán nehogy éhen maradjon szegény, gyorsan sütöttem mézeskalácsot. Kicsit csaltam ugyan, de a végeredmény mindenkinek bejött.

Svéd mézeskalács

Mi kell hozzá? Elsősorban egy autó, hogy az ember eljusson az Ikeába. Az élelmiszerboltban leemeli a polcról a Gingerbread dough névre hallgató dobozt, kifizeti, hazaviszi és a firizsiben tárolja a megfelelő időpontig.

Hogyan készül? A mézeskalács nyers tésztáját 4-5 órával a sütés előtt ki kell venni a fizsiből, aztán meg kézzel jól átgyúrni. Igyekeztem minél vékonyabbra nyújtani, aztán különböző jópofa formákkal macit, csillagot és szívet vágtam ki belőle. Időközben a gyermek legújabb mutatványának következtében időnként őt is lehalásztam a pultról, ki és be csukogattam a mikrosütő ajtaját, mert szerinte ez a legjobb játék, amíg anya a tésztával bajlódik.

A kiszaggatott formákat 200 fokos sütőben úgy 10 percig sütöttem. Nem gondoltam rá, hogy ennyire meg fognak nőni, így egy kicsit összepréselődött az egész, de sebaj, legközelebb két menetben állítom majd elő. Jaj, nem is! Legközelebb a tésztát is magam fogom előállítani, ígérem.

A végeredmény jó ropogós mézeskalács, sok szegfűszeggel, fahéjjal, kardamonnal és gyömbérrel. Még a kicsik is szerették.

Nincsenek megjegyzések: