Alma-karamell újra

Az alma és karamell párosa nálam a szezon favoritja. Ezúttal végletekig leegyszerűsítettem és mindössze 3, azaz három hozzávalóból alkottam desszertet. Egyszerű, ámde egészen fantasztikus. Magam részéről alig tudtam abbahagyni. Újra és újra vissza kellett mennem a hűtőhöz, hogy még egyszer - mindig azt hittem, hogy ezúttal utoljára - belekanalazzak.

Almás-karamellás pohárkrém

Mi került a 4 vacsora utáni adagba? (+ egy kis maradék a szakácsnak, úgy két adagnyi) 6 nagy, édes alma, 4 evőkanál cukor, 4 deci tejszín.

Hogyan készült? Az almát meghámoztam, apróra kockáztam és egy mély serpenyőben, lefedve puhára pároltam. Kihűtöttem. A serpenyőbe cukrot szórtam és amikor világos barna lett, ráöntöttem fél deci tejszínt. Félrehúztam a tűzről és addig kavargattam, míg a karamell teljesen felolvadt. Ha nehezen megy a dolog, mindig egy picit visszatolom a tűzhelyre és melegítem. Ezt is lehűtöttem.

A tejszínt a karamellás adaggal együtt felvertem és az almával együtt poharakba rétegeztem.

Nincsenek megjegyzések: