Almás túrókocka

Azért ez a Lajos Mari tud valamit. Évtizedek óta a porondon. Sok receptje tetszik, csak éppen túl hagymányosak, illetve hagyományosan bonyolultak számomra. Most mégis elfogott a láz, nekiláttam egyik őszi hangulatú süteményének. Nem csalódtam, viszont másfél órán keresztül dolgoztam rajta, plusz egy órácskát süldögélt a nagy mű.

Az adag, amit leír, egyszerűen brutális, teljesen tele lett a sütővel együtt kapott tepsi. A végeredményt vendégségbe vittük, ahol nagyon jól fogyott, nagy tetszést aratott, de még így is maradt belőle másnapra. Tehát bátran lehet felezni, negyedelni ezt a mennyiséget. A cukor mennyiségét én alapból erőteljesen csökkentettem, saját variációmat adom meg, szerintem így is tökéletesen édes.

Almás túrókocka

A tésztához: 350 g liszt, 150 g porcukor, 1 csipet só, 200 g vaj, 1 tojás.

A töltelékhez: 150 g vaj, 150 g cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 kg túró, 1 doboz (125 g) Philadelphia krémsajt, 2 citrom, 4 tojás, 2 tasak vaníliás pudingpor, 1,2 kg alma.

Hogyan készült? Először a tésztát készítettem el, robotgéppel alaposan összedolgozva a hideg hozzávalókat. Fóliába csomagoltam és a hűtőbe tettem, amíg a többi hozzávalóval bíbelődtem.

A citromok levét kifacsartam. Az almákat kimagoztam és felszeleteltem, megöntöztem a citromlével, hogy ne barnuljanak meg.

A töltelékhez a puha vajat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a túrót és a krémsajtot. Egyenként kerültek bele a tojások, illetve az almáról leöntött citromlé. Legvégül a pudingport is belekevertem.

A legnagyobb sütőtepsit kibéleltem sütőpapírral. A tésztát igyekeztem egyenletesen kinyújtani és a tespibe simítani. Rá került a túrós krém, aminek a tetejére helyeztem az almát, mint a tetőcserepeket.

180 fokos sütőben kicsivel több, mint 1 órát sült a sütemény. Lajos Mari szerint a sütés vége előtt negyed órával az almaszeleteket érdemes megkenni baracklekvárral és megszórni mandulapálcákkal, de én ezt már igazán túlzásnak éreztem volna. Így is mennyei, illatos, puha, egyszóval nagyon fogamra való lett az eredmény.

Nincsenek megjegyzések: