Blogszülinap tortával

Már két éve töltögetem bele gondolataimat és az általam elfogyasztott ételek képeit a virtuális térbe. Illetve két éve indult az NLC blog-lehetősége, azóta vagyok itt. (Előtte meg a tv2-nél írogattam vagy másik két évig, de az azóta teljesen eltűnt a fekete lyukban.)

Sokan kérdeztétek, hogy miért nem vándorolok el valahova máshova, ahol szebb a háttér meg jobban lehet üzengetni. Sajnos én már csak ilyen hűséges barom vagyok. Itt is van egy csomó ismerősöm, kényelmes, ismerős felhasználói felület meg rengeteg olyan fórum, ami nekem fontos.

A blogolás, fórumozás és hasonlók meg különben is csuda jó dolog, bárhol legyen is az ember. Én már teljesen függő lettem. De ettől nem szegényesebb, hanem éppen gazdagabb lett az életem. Új barátok, ismerősök, akiket pont a közös érdeklődés vagy éppen élethelyzet hoz közelebb. Új ételek, új éttermek, amelyeket felfedeztem. Igazából semmi különös, de valahogy mégis jó. Közösség, hogy igazán nagy szavakat használjak.

A szülinapi torta kis csalással nem a blog születésnapjára, hanem anyóspajti újabb évének összcsaládi felköszöntésére készült. Alig tudtam megmenteni egy keveset a fotózáshoz. Oké, nem tudok különösebben dekoratív tortát sütni, meg fotózni sem, de az íze, állaga. Na, az tökéletes volt.

Csokoládés torta némi mandulával

Mi került a 3 lapos, kb. 30 centi átmérőjű tortába?

A 2 csokis piskótába: 8 tojás, 8 kanál cukor, 6 kanál liszt, 6 kanál kakaópor, 1 kiskanál sütőpor.

A mandulás piskótába: 6 kanál liszt, 1 kiskanál sütőpor, 10 deka vaj, 4 kanál cukor, 4 tojásfehérje, 10 deka szeletelt mandula.

A vajas krémbe: 4 tojás sárgája, 0,5 deci tej, 10 deka keserűcsoki, 20 deka vaj, 4+2 kanál porcukor.

A tetejére: 2 dl tejszín, 2 dl tej, 1 zacskó tejszínhabpor, 1 zacskó habfixáló, 2 kanál kakaó, 2 kanál porcukor.

Hogyan készült? A piskótához kemény habot vertem a fehérjéből. A többi hozzávalót összedolgoztam és óvatosan beleforgattam a habot. Két adagban sütöttem 12-12 percig.

A fehér piskótához szintén felvertem a tojásfehérjét és az összedolgozott hozzávalókba forgattam. 15 percig sütöttem.

A krémhez a sárgáját kikevertem 4 kanál cukorral és tejjel. Addig kevertem alacsony lángon, míg besűrűsödött. Amikor kicsit kihűlt beledolgoztam a csokit, majd a 2 kanál cukorral habosra kevert vajat is.

A tetejére a habhoz felvertem az tejszínt meg a habport, hogy jól megtartsa az állagot, a kakaót a végén adtam hozzá. Kis huncutságul öntöttem bele egy kanálnyi mandula aromát, szerintem ez nagyon feldobta a dolgot, nekem legalábbis bejött.

A piskótákat előző este sütöttem meg, a krémet délelőtt simítottam a lapok közé és befedtem a tejszínhabbal, ami elfedte az egyenetlenségeket. Különösebb díszítés alkalmazására nem került sor. Délután el is fogyott a jelentős része. 17 felnőtt lakmározott belőle.

Nincsenek megjegyzések: