Cseresznyézek

Imádom a cseresznyét. Roppan, harsog, édes.

Cseresznyés, kecskesajtos saláta

Tetszés szerint salátalevél, összetépkedve.

Cseresznye, félbevágva, kimagozva.

Kecskesajt, morzsolva. Sós és fűszeres is egyben.

Pár csepp citromlé.

Egy asztal a teraszon, néhány szelet pirítós, hátradőlős nyugalom. Élvezet.

Cseresznyés, túrós pite

Gyorsan rájöttem, hogy eddig miért nem csináltam még cseresznyés süteményt. Kimagozni egy hosszan tartó rémálom. Késsel félbevágom, megcsavarintom, magot kiszedem. A körmeim meg azóta is szürkéslilák.

Mi kell egy 30 centis lapos formához? 12 deka túró, 10 deka vaj, 2 tojás, 8 deka cukor, 12 deka teljes kiőrlésű liszt, 10 deka darált mandula, 1 kiskanál sütőpor, 40 deka magozott cseresznye. A tetejére: 12 deka túró, 0,5 dl tej, 2 evőkanál cukor, 2 tojás.

Hogyan készül? A túrót a tésztához kikevertem a puha vajjal, cukorral. Amikor helyjel-közzel selymes lett, hozzáadtam a tojásokat. A lisztet, mandulát és sütőport elegyítettem és az egész masszát gyorsan összeforgattam. Mehetett a sütőpapírral bélelt formába. A 180 fokos sütőben 20 percet elősütöttem, majd rápakoltam a cseresznyét, amit addig kimagoztam.

Újabb 20 perc sütés után a tetejére öntöttem a tejjel, cukorral és tojássárgájával kikevert túrót, amibe a legvégén forgattam bele a habbá vert tojásfehérjét. Addig sütöttem ezzel a bovonattal, míg szépen megpirult, aztán kihűtöttem és felszeleteltem.

A végeredmény különösen omlós, puha tészta, mégis rágnivaló a mandulának köszönhetően. Kellemes, nyári édesség, el is fogyott az utolsó morzsáig.

Nincsenek megjegyzések: