Design tartalom nélkül

Csodálattal és ámulattal nézegettem a Sugar!Shop új cukrászdának a honlapját és arra gondoltam, hogy azonnal rohanok is megnézni, megkóstolni, befalni minden csodát. Újpest Újbudától elég messze vagyon, de egy délelőtti kimenőm során sikerült arra csomborognom - vagy húsz percnyi tekergés után rá is találtam a műintézményre.

A Horváth cukrászda már régóta híres és elismert színfoltja a budapesti édességkedvelők térképének. Most is tele van az egész alsó szint, öltönyös munkásemberektől babakocsis kismamákig terjed a közönség összetétele, a végeláthatatlan pult pedig a szokásos jófélékkel, krémesekkel, lúdlábakkal meg dobosokkal van telepakolva.

De ez engem nem érdekel, remegő izgalommal mászom meg a színes csíkok közé szorított lépcsőt. Odafenn az internetről már ismerős nyalóka-székek, cukorkás asztalok, sőt a világ legötletesebb ezerféle cukorral teleszórt vécéje is itt található.

A cukorbolt bizonyára minden gyerek álma, minden színes, csillogó és csalogató. De én már ezerháromszáz éve nem eszem cukorkát, ráadásul az árak alig néhány helyen vannak feltüntetve, ugyanúgy ahogy az ízek tekintetében is hiányzik az útba igazítás. Vagy a rózsaszín meg a neonzöld meg a hupikék mind ugyanolyan ízű?

Mindegy, én úgyis a trendeket végre követő sütik miatt jöttem, amelyek már önmagukban is felérnek egy lórugásnyi divat-infúzióval. Az üveg hűtőpult itt is végeláthatatlan hosszúságban kanyarog. És szinte teljesen üres! Nem akarok hinni a szememnek, összesen 2 tálca mignon, 6-8 muffin meg 3 féle pite árválkodik a pulton. A fényképekhez képest igencsak fáradtnak tűnnek ezek a sütikék, mintha már ott ácsorognának néhány napja.

Azért becsülettel megkóstolnék párat, egy citromosat meg egy pisztáciásat kérek a sráctól a pultban. Harmadik alkalommal már sikerül a két megfelelő szín felé nyúlnia. Kézzel veszi ki a süteményt. Elnézem. 250 Ft egy darab. Elnézem.

Töményen édes, teljesen íztelen mindkettő. Ezt valahogy nem tudom elnézni. És megérteni sem, hogyan lehet üres egy frissen nyitott, oly sok helyen beharangozott cukrászda és mégis mit képzelnek, hogy ilyen íztelen vackot próbálnak eladni dizájn címszóval?

Ja, és a játszóház óránként 400 vagy 500 forint. Csak nehogy odaszokjanak a nyugalomra vágyó anyukák!

Nincsenek megjegyzések: