Dupla paradicsom

Gasztronómiai nevelődésem egy időszakában nagyon szerettem Stahl Judit receptjeit, írásait. Felnéztem rá, mégis ő volt az első, aki ezt az énközpontú főzőcskézést meghonosította nálunk. Sőt, egy csomó jó ötletet is találtam nála, különösen a Nők Lapjában megjelent cikkeit szerettem.

Most sikerült előkotornom egy régi recpetjét, persze betartani nem sikerült minden sorát, de az aszalt paradicsommal töltött paradicsom így is nagyon finom vacsora lett.

Dupla paradicsom

Mi kell hozzá, hogy 2 ember jól bevacsorázzon belőle? 4-6 paradicsom, 4 szem aszalt paradicsom, 6-8 szem olajbogyó, 1 tubus krémsajt, 4-6 levél bazsalikom.

Hogyan készül? A paradicsomokat megskalpoltam és kivájtam. Legközelebb félbe fogom vágni őket és úgy megszabadítani a belsejüktől, mert úgy több töltelék fér beléje.

A töltelékhez a hozzávalókat a turmixgépbe pakoltam és addig dolgoztattam, amíg nagyjából homogén, de azért itt-ott még darabos masszát nem kaptam. Lehet hogy érdemes előtte egy kicsit feldarabolni mondjuk az aszalt paradicsomot, hogy a gépnek könnyebb dolga legyen.

A tölteléket beleszuszakoltam a paradicsomokba, majd negyed órát sütöttem, grilleztem a forró sütőben. A lényeg, hogy a belseje jól átforrósodjon és elolvadjon. Friss kenyérrel isteni tunkolnivaló.

Ötlet: Ha még táplálóbb vacsorára vágynék, tennék bele némi sonkát, felcsíkozva, vagy éppen egy tonhal konzervet, lecsöpögtetve.

Nincsenek megjegyzések: