Meleg lencsesaláta

Már hónapok óta szemezgettem Nigella könyvében az ő lencsesalátás változatával. Persze nem sikerült teljes mértékben betartani az előírásokat, természetesen saját lehetőségeimre méreteztem ezt a receptet is. Csudajó összeillő ízek kerekedtek, a hüvelyesek minden formáját amúgy is szeretem és azt hiszem a mindenféle kiegészítők igencsak jót tesznek nekik.

Meleg lencsesaláta

Mi került a 2 személyes adagba? 1 lencsekonzerv, 2 sült paradicsom alakú paprika, 5 deka húsos szalonna, 5 deka Anikó sajt, 2 evőkanál balzsamecet, 1 evőkanál olíva olaj, só, bors, szárított menta.

Hogyan készült? A szalonnát felcsíkoztam, serpenyőben zsírjára pirítottam. Hozzáforgattam a lecsöpögtetett lencsét és felforrósítottam. Ráöntöttem a balzsamecetet és egy kicsit hagytam elpárologni az erejét. A lencsét tányérokra pakoltam, rádobáltam a felcsíkozott, kimagozott sült paprikát és a darabokra morzsolt sajtot. A salátát megszórtam sóval, borssal és kevéske szárított, morzsolt mentával. Végül egy kis olajjal is meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések: