Mesés oldalas

Annyira, de annyira szeretem a jó zsíros disznóhúst. Az szilveszteri malacsültet, a disznóvágás eredményeként létrejövő hurkát, kolbászt. Nem valami trendi, és nem is kerül túl gyakran ilyesmi az asztalunkra.

De most olyan erőteljes vágy tört rám, hogy addig keresgéltem a körzetembe tartozó boltokban, henteseknél, míg zsákmányoltam egy kiló húsos, kövér oldalast, ami aztán ragadósra, cuppanósra és sajnálatos módon némiképp szenesre sütöttem.

Mesés oldalas

Mi került a 4 embernek elégséges adagba (persze csak ha sok a köret)? 1 kiló oldalas, 3-4 evőkanál gránátalma szirup, só, bors, rozmaring, fehéj, szegfűszeg.

Hogyan készült? A hentest megkértem, hogy vágja nagyobb darabokra a csont mentén a húst. Alaposan befűszereztem az illatos hozzávalókkal, majd meglocsoltam a gránátalma sziruppal, ami egyáltalán nem édes, viszont remekül karamellizálódik és egyben egy kellemes savanykássággal gazdagítja a húst.

Másfél órát kell sülnie, sajnos egy szoptatási akadályoztatás miatt tovább maradt végül a sütőben, ezért bizonyos részek kissé megfeketedtek, de a végeredmény még így is mesés volt. Fűszeres, illatos, ragadós. Szigorúan kézzel-lábbal kell enni, ez is hozzátartozik az élvezethez.

Nincsenek megjegyzések: