Most már tényleg tavasz

Végre, végre eljutottam a piacra! Azoknak, akik még nem eszméltek volna: kitört a tavasz. Újkrumpli, spárga, spenót, sóska, tengernyi orgona és tulipán. Meg a legújabb felfedezett, a kucsmagomba. Már csak néhány hétig élvezhető állítólag, aztán mindent elborít majd a szekfűgomba. Ilyen hasznos információkkal lettem gazdagabb és annyi zöldségfélével, hogy alig tudtam hazacipelni.
Harcsafilé spárgás, kucsmagombás mártással
Ez az ebéd tulajdonképpen végtelenül egyszerű és gyors, mégis olyan magasztosan hangzik, sőt még finom is. Bár azt is be kell vallanom, hogy én mindenféle különlegesség nélkül, pusztán a frissen sült újkrumplival is ellennék napokig. Nincs is ennél mennyeibb eledel, kívül ropogós, belül vajasan puha.
Mi kell hozzá? Fejenként 20 deka harcsafilé, 3-4 szem kucsmagomba, 3 szál spárga, 1 evőkanál tejszín, liszt és olaj, só, bors és frissen sült újkrumpli.
Hogyan készül? A halat kevés megfűszereztem, kevés lisztbe forgattam és egészen parányi olajon mindkét oldalát megsütöttem.
A gombát nagyon-nagyon alaposan megmosogattam, a redőibe ugyanis beveszi magát a föld. A nagyobb kalapokat felcsíkoztam, egy serpenyőben addig pirítottam, amíg elfőtte a levét. Ekkor hozzáadtam az előzőleg pár percig párolt spárga darabkákat, összeforgattam és tejszínnel lágyítottam. Végül az egészet egymás hegyére-hátára halmoztam. Még egy csomó metélőhagymával is megszórtam.
Luxus reggeli: kucsmagombás omlett
A tegnapi gombás raguból kimaradt némi gomba, ezzel készítettem meglepetés reggelit az én örökké rohanó drágámnak.
Összesen 3 tojásból sütöttem omlettet, 2 evőkanál tejjel, sóval, néhány szál metélőhagymával. A félbehajtott tojáslepénybe pedig belehalmoztam a gombás ragut.

Nincsenek megjegyzések: