Sült kacsás tészta

Tudom, hogy egyeseket irritál, ha dicsekszem, de el kell mesélnem, hogy a legújabb alkotásom, nevezetesen ez a kacsás tészta egyszerűen verhetetlen. Tulajdonképpen egyszerű elkészíteni, mégis fantasztikus ízeket lehet így is előcsalogatni ebből az amúgy néha igencsak nehezen kezelhető madárból.

Sült kacsás tészta

Mi kell hozzá, hogy 3-4 ember jóllakjon? 2 nagyobb kacsacomb, 3 sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér, 1 kisebb zeller, 1 kiskanál kínai ötfűszer keverék, só, bors és kb. 40 deka szélesmetélt vagy spagetti.

Hogyan készül? A zöldségeket nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem és egy tepsi aljába terítettem, ezzel mintegy megágyaztam a madárnak. A combok bőrét kicsit bevagdostam, majd alaposan bedörzsöltem a fűszerekkel. A zöldségre helyeztem, befóliáztam és 2 órán keresztül sütöttem először 200 fokon, aztán már csak 160 fokon. A hús gyakorlatilag leolvadt a csontról, de hogy szép színe is legyen, még egy fél órára levettem róla a fóliát és visszadugtam a grill alá. Ettől a bőre ropogó lett, a zöldségek pedig szinte karamellesre pirultak.

Amikor kifőtt a tészta, felefogattam a kisült zsírtól fénylő zöldségek közé, majd a csontról lefejtett, cafatokra vágtott húst is hozzákevertem. Már csak egy villa kell hozzá és lehet is falni.

Készítettem hozzá még egy savanykás, frissítő salátát is, a zsíros sülthús ellenpontozására, amihez apróra metélt körtét, zellert, diót, salátalevelet és sok citromlét használtam fel.

Nincsenek megjegyzések: